ads

بانوان در بلخ، برای کودکان آواره زمینه تعلیم را فراهم کرده اند

شماری از بانوان در ولایت بلخ‌، برای کودکانی‌که در نتیجه جنگ و خشک‌‍سالی به این ولایت آواره شده اند با راه اندازی صنف‌های درسی،‌ زمینه تعلیم را برای آنان فراهم ساخته اند.

جواد نبی‌زاده
7 سرطان 1401
بانوان در بلخ، برای کودکان آواره زمینه تعلیم را فراهم کرده اند

زهرا صدیقی،‌ یکی از آموزگاران این مرکز می‌گوید که با راه اندازی چنین برنامه‌ها می‌توان کودکان آواره را از بحران بی‌سوادی نجات داد.

به گفته وی، آنان با هزینه شخصی شان یک حویلی را کرایه گرفته و برای کودکان آموزش می‌دهند:«خواستیم یک فرصت دید و بازدید با سایر جوانان را فراهم سازیم تا مفکوره‌های مان را شریک سازیم و از سوی‌هم اطفال و کودکانی را که مهاجر هستند و نمی‌توانند مکتب بروند را باسواد بسازیم.»

در این مرکز آموزشی چهار مضمون ریاضی،‌ دری، ‌انگلیسی و علوم دینی آموزش داده می‌شود.

کودکانی‌که در این مرکز آموزش می‌بینند با ابراز خرسندی از راه اندازی چنین برنامه‌ها، می‌گویند که با تلاش استادان این مرکز توانسته اند، سواد ابتدایی را فرا گیرند:«قبل از این‌که اینجا بیایم خواندن و نوشتن را بلد نبودم حالا خوب شدم از مضمون دری و ریاضی خیلی چیزها را یاد گرفتم. در مضامین دری، ریاضی و قرآن‌کریم خیلی خوب هستم.»

عسل بانو،‌ یکی دیگر از آموزگاران این مرکز از سایر هموطنان می‌خواهد که در زمینه سرپا نگهداشتن این مرکز با آنان همکاری کنند.

او می‌گوید،‌ آرزو دارد تا زمینه تحصیل را برای بیش‌تر کودکان فراهم سازد تا در آینده بی‌سواد باقی نمانند:«خواست ما از افراد توان‌مند این است که ما را حمایت کنند تا ما اطفال بیش‌تری را شامل درس بسازیم.»

این مرکز ده‌ها کودک بی‌جا شده را تحت پوشش قرار داده و زمینه فراگیری تعلیم را برای آنان فراهم ساخته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA