ads

بهترین روزها برای سیمساری‌ها در شهر کابل

در آستانه روزهای عید شماری از دکانداران سیمساری بهترین روزهای کاری شان را تجربه می‌کنند. شماری از سیمساری فروشان می‌گویند که این روزها تلاش دارند بیشتر از هر زمان دیگر کار کرده و بیشتر عاید بدست آرند، زیرا در آستانهء فرارسیدن عید، شور و شوق مردم برای خرید لوازم آرایشی و حفظ الصحه بیشتر است.

بهشته کوهستانی
21 حمل 1403
بهترین روزها برای سیمساری‌ها در شهر کابل

شماری از دکانداران سیمساری این روزها تلاش دارند تا بیشتر از هر زمان دیگر کسب درآمد کنند. آنان می‌گویند بهترین روزها برای فروش اجناس شان همین روزهای پیش از عید است، زیرا مردم برای تجلیل از عید وسایل آرایشی و حفظ الصحه بیشتر خریداری می‌کنند.

به گفته ی آنان بازار سیمساری رونق یافته، اما نه مانند سال‌های گذشته و یا در حدی که آنان انتظار داشتند.

سعید، یکتن از فروشنده گان سیمساری در شهر کابل می‌گوید:”فروشات خوب است، اما به اندازه سال‌های قبلی نیست..”

تمیم، فروشنده دیگر می گوید:”فروشنده سیمساری و وسایل آرایشی هستیم. فروشات در این روزها خوب شده است.”

در همین حال فروشندگان مواد حفظ الصحوی نیز از رونق بازار شان اظهار خرسندی می کنند.

رقیه حیدری، یکتن از دکانداران مواد حفظ الصحوی با خرسندی می گوید:”من وسایل آرایشی و وسایل مربوط به خانم‌ها را می‌فروشم و شکر خدا فروشات ما خوب است.”

با این حال برخی کارشناسان اقتصادی رونق کار دکانداران سیمساری را نشان دهنده قدرت خرید مردم و داشتن عواید فردی می‌دانند.

تاج محمد تلاش، کارشناس اقتصادی می‌گوید:”به هر اندازه که کار تصدی‌های کوچک بیشتر شود، از یک طرف زمینۀ کار برای مردم مساعد می‌شود، از طرف دیگر بازارهای متحرک اقتصادی  بیشتر می‌شود و همچنان مالیات به وقتش جمع آوری می‌شود.”    

به باور وی، زمانی که عواید مرم در طول سال عادی گردد، این زمانی‌ است که تجارت‌های کوچک در کشور پیشرفت کرده و باعث بلند رفتن عواید فردی و در نهایت تقویت اقتصاد کشور می‌گردد.

گفتنی است که همه ساله با نزدیک شدن روزهای عید، کارو بار دکانداران به خصوص سیسماری‌ها رونق می یابد و طبق معمول مردم افغانستان علاقه دارند در این روزها بیشتر خریداری کنند.       

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA