ads

پیام تسلیت کلید گروپ به مناسبت وفات استاد عبدالحمید مبارز

با تاسف عمیق اطلاع یافتیم که نویسنده، مورخ و پیشکسوت ژورنالیزم و آزادی بیان در کشور و یکتن از همکاران دایمی کلید گروپ استاد عبدالحمید مبارز دیده از جهان فرو بست.

کلید
20 حمل 1403
پیام تسلیت کلید گروپ به مناسبت وفات استاد عبدالحمید مبارز

عبدالحمید مبارز بیشتر از نیم قرن عمرش را در راه تامین آزادی بیان و نوشتن مقالات و کتاب‌های تاریخی و خبرنگاری سپری کرد.

شاد روان مبارز مطالعه‌ی دقیقی از تاریخ معاصر افغانستان داشت و می‌دانست که چه عواملی در افغانستان سبب تاخت و تاز بیگانان و تیره بختی افغانستان و مردم آن شده است.

عبدالحمید مبارز پس از نیم قرن تلاش‌های خستگی ناپذیر در راستای فرهنگ و ژورنالیزم افغانستان، روز شنبه(18 حمل) به عمر 93 سالگی جهان فانی را وداع گفت و جنازه‌اش روز شنبه در حضیره آبایی شان در قول آب چکان با حضور شماری از ژورنالستان، فرهنگیان و مسوولین رسانه‌ها به خاک سپرده شد.

استاد عبدالحمید مبارز در جریان زندگی فرهنگی و ژورنالستی‌اش آثار گرانبهای در عرصه تاریخ و ژورنالیزم از خود بجا مانده است.

مبارز صاحب به حیث مدیر مسئول روزنامه‌ی انیس، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، مشاور پارلمانی وزیر اطلاعات و فرهنگ، رییس آژانس خبری باختر، والی ولایت‌های بامیان، لوگر و نیمروز، عضو ادیتوریل بورد کلید گروپ و هم‌چنان در سمت معین سواد آموزی وزارت معارف کار کرده است.

کلید گروپ وفات عبدالحمید مبارز را ضایعه بزرگ برای جامعه‌ی فرهنګی و ژورنالیستی افغانستان دانسته و مراتب تاثر عمیق خویش را نسبت آن ابراز می‌دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA