ads

قصر سفید: در حال بررسی پیشنهاد حماس استیم

جان کربی، سخنگوی قصر سفید می‌گوید که امریکا در حال بررسی پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس می‌باشد. او افزوده که دستیابی به توافق روی آتش‌بس در غزه، بهترین نتیجه برای اسیران و مردم فلسطین دارد. اما اسرائیل پیشنهادی را که مورد قبول حماس قرار گرفته رد کرده و اهدافی را در شهر رفح در جنوب غزه هدف حملات هوایی قرار داده است. در همین حال شماری از کشورها با انتقاد از حمله اسرائیل بر رفح، خواهان جلوگیری از حملات اسرائیل بر جنوب غزه شده‌اند.

ندا داریوش
18 ثور 1403
قصر سفید: در حال بررسی پیشنهاد حماس استیم

مذاکرات برای دست‌یابی به توافق روی آتش‌بس در غزه، وارد چهارمین ماهش شده و براساس تازه‌ترین خبرها، رهبران حماس از قبول پیشنهاد آتش‌بس که با میانجیگری قطر، مصر و امریکا تهیه شده بود خبر دادند.

این خبر برای لحظاتی مردم غزه را که ۷ ماه است رنج و غم جنگ را تحمل کرده‌اند خوشحال کرد، اما ساعتی بعد اسرائیل اعلام کرد که این پیشنهاد را قبول نخواهد کرد، زیرا مفاد آن به مطالبات اصلی این رژیم نزدیک نیست.

در همین حال جان کربی، سخنگوی قصر سفید اعلام کرده که امریکا در حال بررسی پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس می‌باشد. او افزوده که دستیابی به توافق آتش‌بس بهترین نتیجه برای اسیران و مردم فلسطین دارد.

“رییس جمهور بایدن از پاسخ حماس مطلع شده و ما آنرا  بررسی خواهیم کرد. پیامدهای آنرا مورد بحث قرار خواهیم داد. ما هم اکنون در حال بررسی پاسخ حماس به این پیش‌نهاد و گفت و گو با شرکای خود در منطقه هستیم.”

سخنگوی قصر سفید درعین حال اعلام کرد که امریکا از حمله زمینی اسرائیل بر رفح بدون درنظر گرفتن جان غیرنظامیان حمایت نمی‌کند.

در همین حال شماری از کشورها از حملات گسترده اسرائیل بر جنوب غزه که باعث کشته شدن افراد بی‌گناه و کوچ اجباری مردم شده ابراز نگرانی کرده و خواهان لغو طرح این حملات شدند.

ریشی سوناک، صدر اعظم بریتانیا روز دوشنبه ( 17 ثور) گفت که از حمله احتمالی اسرائیل بر رفح در جنوب غزه عمیقا نگران است.

“من این نکات را بارها به نتانیاهو گفته‌ام؛ اکنون اولویت همه طرف‌ها باید توافقی باشد که آزادی همه اسیران اسرائیلی و آتش‌بس موقت را تضمین کند. این بهترین راه برای پایان دادن به رنج مردم و چیزی است که من همچنان از همه طرف‌ها می‌خواهم که انجام دهند.”

 همچنان آنتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد در یک بیانیه از اسرائیل و حماس خواسته است که برای شکل‌گیری آتش‌بس تلاش کنند.

این در حالی است که 7 ماه از حملات اسرائیل بر نوار غزه می‌گذرد و  ۳۴ هزار و ۷۳۵ تن در اثر این حملات کشته و بیش از ۷۸  هزار تن زخمی شده‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA