ads

بیش از 3 هزار کودک در بلخ به بیماری سرخکان مصاب شده اند

مسئولان شفاخانه حوزوی ابوعلی سینایی بلخی، از افزایش بیماری سرخکان در میان کودکان خبر می دهند.

جواد نبی زاده
22 حوت 1400
بیش از 3 هزار کودک در بلخ به بیماری سرخکان مصاب شده اند

مسئولان این شفاخانه می‌گویند که طی سه ماه اخیر، بیش از 3 هزار کودک به بیماری سرخکان مصاب گردیده و در این مدت 6 کودک جان های شان را از دست داده اند.

عبدالروف فروغ، مسئول بخش اطفال شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی، می‌گوید که عامل اصلی افزایش بیماری سرخکان در میان کودکان عدم تطبیق واکسین سرخکان، تغذیه ناسالم و سوء تغذیه می باشد.

به گفته او، آمار مبتلایان به این بیماری در سه ماه اخیر، در مقایسه با سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته است.

او هم چنان افزود:«در مدت دوسالی که بیماری سرخکان شیوع پیدا کرده است، بیشترین واقعات آن در سه ماه اخیر به ثبت رسیده که افزایش بی‌سابقه را نسبت به دوسال اخیر نشان می‌دهد.»

بستگان شماری از بیماران در شفاخانه حوزوی ابوعلی سینایی بلخی، می‌گویند که کودکان شان را در شفاخانه بستری نموده اند؛ اما بدلیل ناتوانی مالی، توان خریداری دوا را ندارند.

بیشتر این افراد که از ولسوالی‌های اطراف شهر مزارشریف، به این شفاخانه مراجعه نموده اند، می‌گویند که در ولسوالی‌های آنان امکانات صحی به شکل کافی وجود ندارد و از روی ناگزیری بیماران شان را در شفاخانه ملکی شهر مزارشریف بستری نموده اند.

یکی از این بستگان بیمار به کلید می‌گوید:«این‌جا برای تداوی ماندیم، در ولسوالی نه کلنیک داریم، نه دوا است و نه هم پول. اکنون اینجا به شفاخانه ملکی آورده ایم خدا کمک کند که مریض شفا بیابد.»

در عین حال سبحان الله، مسئول بخش سرخکان این شفاخانه، از بی‌اعتنایی خانواده‌ها شاکی بوده و می گوید که شماری از خانواده به شایعات بی‌اساس در مورد واکسین باور می‌کنند و  حاضر نمی‌شوند تا کودکان شان را واکسین سرخکان نمایند.»

او از تمام خانواده‌ها می‌خواهد که کودکان شان را به موقع واکسین سرخکان نمایند تا بدن آنان در برابر این بیماری معافیت پیدا کند.

او افزود: «همان طور که یک تعبیر سوء از واکسین کووید-19 شده بود در پیوند به این واکسین نیز وجود دارد. تیم و پرسونل صحی شب و روز در خدمت بیماران قرار دارند از امکانات ناچیز که دارند از آن استفاده می کنند.»

مسئولان شفاخانه حوزوی ابوعلی سینایی بلخی می‌گویند که نزدیک به 100 کودک مصاب به بیماری سرخکان در این شفاخانه بستری بوده و پرسونل صحی این شفاخانه در تلاش اند تا خدمات بهتری را برای این بیماران ارایه نمایند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA