ads

امریکا از ورود نیروهای ایرانی به خاک عراق ابراز نگرانی کرد

کلید*خارجی*30 قوس 1388 لوي درستيز اردوي امریکا “مایک مولن” از ورود نیروهای ایرانی به خاک عراق ابراز نگرانی کرد. هفته پیش گروهی از نظاميان ایرانی، چاه نفت فکه را به محاصره درآوردند و پرچم ایران را در این محل برافراشتند.مایک مولن اعلام کرد که در این زمینه با وزیر دفاع عراق گفتگو کرده اما افزود این […]

نویسنده: The Killid Group
30 لیندۍ 1388

کلید*خارجی*30 قوس 1388

 لوي درستيز اردوي امریکا “مایک مولن” از ورود نیروهای ایرانی به خاک عراق ابراز نگرانی کرد. هفته پیش گروهی از نظاميان ایرانی، چاه نفت فکه را به محاصره درآوردند و پرچم ایران را در این محل برافراشتند.

مایک مولن اعلام کرد که در این زمینه با وزیر دفاع عراق گفتگو کرده اما افزود این موضوعی است که مقامهای ایرانی و عراقی باید برایش راه حل پیدا کنند.

به گفته علی الدباغ، سخنگوی دولت عراق، نیروهای ایرانی، پرچم خود را پایین آورده و حدود 50 متر از این محل عقب نشسيني كرده اند.

الدباغ با تاکید بر خروج کامل نیروهای ایرانی از خاک عراق افزود، قرار است کمیسيون مشترکی مرزهای دو کشور را علامت گذاری کنند.

این درحالیستکه نوری المالکی  صدراعظم عراق ديروز یکشنبه وارد قاهره پایتخت مصر شد.

آخرین باری که آقای مالکی به مصر سفر کرد، دو سال پیش برای شرکت در کنفرانس بین المللی آینده عراق، بود.

ازآغاز جنگ عراق و سقوط رژیم صدام حسین، دولت بغداد برای ایجاد رابطه با بسیاری کشورهای عرب دچار مشکل شده است. با این حال تابستان گذشته دولت مصر با اعزام فرستاده ای به بغداد، روابط دیپلماتیک خود را با عراق از سر گرفت.

 

کلید ګروپ په ټویټر او فیسبوک کې وګورئ
د تکشارک په واسطه پراختیا او طرحه جوړونه - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA