ads

حزب حاکم پاکستان درخواست مخالفان برای استعفا‌ی دولت را رد کرد

   کلید*خارجی*29 قوس 1388 اين خبر در حالی منتشر می شود که در پی صدور حکمی توسط محكمه عالی پاکستان، مبنی بر لغو مصونيت سياستمدارانی که با اتهامات فساد روبرو هستند، مخالفان دولت آن کشور خواستار استعفای دولت شده بودند.رحمان مالک وزير داخله ي پاکستان و ساير شخصيت های سرشناس حزب مردم اين کشور از جمله […]

نویسنده: The Killid Group
29 لیندۍ 1388

 

 

کلید*خارجی*29 قوس 1388

 اين خبر در حالی منتشر می شود که در پی صدور حکمی توسط محكمه عالی پاکستان، مبنی بر لغو مصونيت سياستمدارانی که با اتهامات فساد روبرو هستند، مخالفان دولت آن کشور خواستار استعفای دولت شده بودند.

رحمان مالک وزير داخله ي پاکستان و ساير شخصيت های سرشناس حزب مردم اين کشور از جمله کسانی هستند که بر پايه‌ی رای محكمه عالی مصونيت‌شان لغو شده و می‌توانند مورد پيگرد قانونی قرار گيرند.

در پی صدور حکم محكمه عالی پاکستان، محكمه های مبارزه با فساد در سراسر آن کشور برای بيش از يک صد  تن احضاريه فرستادند.

شخص زرداری هنوز به دلیل مصونیت ریاست جمهوری، از تعقیب مصون است.

تا قبل از صدور  اين حکم ، وزیر داخله و نزدیک به ۸ هزارتن از مقامات رسمی پاکستان در چارچوب “فرمان مصالحه ملی” از پیگرد قانونی مصون بودند.

این فرمان را جنرال پرویز مشرف در سال ۲۰۰۷ میلادی امضا کرد، ولی اکنون محكمه عالی پاکستان آن را غیرقانونی اعلام کرده و با لغو آن،  دوسيه های فساد مالی نزدیک به ۲۵۰  تن از مقامات پاکستان به جریان افتاده است.

 

کلید ګروپ په ټویټر او فیسبوک کې وګورئ
د تکشارک په واسطه پراختیا او طرحه جوړونه - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA