ads

سفرمولوی عبدالسلام حنفی به فاریاب؛ مردم فاریاب خواهان بازشدن مکتب‌های دخترانه

معاون اداری ریاست الوزاء همراه با برخی از مقامات دیگر به هدف شنیدن مشکلات مردم، به این ولایت سفر کرده است. مقامات محلی و متنفذین فاریاب از این مقامات خواستار رسیدگی به وضعیت زندگی مردم و بازشدن مکتب‌ها به روی دختران بالاتر از صنف ششم شدند.

 آزادبیگ رسولی
19 قوس 1401
سفرمولوی عبدالسلام حنفی به فاریاب؛ مردم فاریاب خواهان بازشدن مکتب‌های دخترانه

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء، مولوی سید غیاث‌الدین معین ارشد وزارت معارف و انعام‌الله سمنگانی معاون سخنگوی امارت اسلامی به شهرمیمنه؛ مرکزولایت فاریاب سفر کرده و با مسئولان حکومت محلی، علما و متنفذین این ولایت دیدار کردند.

مولوی نیک محمد حذیفه، قومندان امنیه فاریاب در این دیدار برعلاوه اطمینان از تامین امنیت این ولایت، خواهان تکمیل شدن سرک حلقوی غورماچ – بادغیس و بازسازی مسیر سرک‌های پنج ولسوالی کوهستانی این ولایت توجه صورت گیرد تا باور مردم نسبت به حکومت محکم‌تر گردد.

او همچنان خواهان توجه این مسئولان در زمینۀ تامین آب برای زراعت و انتقال آب بند مرغاب ولسوالی کوهستان در فاریاب شد.

“یک مشکلی که در سطح کشور فعلا مارا تهدید می‌کند، نبود کار است. ما شدیدا به پروژه‌هایی که اشتغال‌زا باشد در بخش‌های بندهای آب‌گردان و معادن نیاز داریم.”

در عین حال حاجی محمد اعظم یوسف‌زی یکی از متنفذین فاریاب گفت که باید از منابع موجود محلی استفاده اعظمی صورت گرفته و زمینه‌های کار برای جوانان ایجاد گردد.

“ما خبر استیم که وضع زندگی اکثر متقاعدین بسیار خراب است. هر روز جامعه جهانی بالای ما انتقاد دارد که باید مکتب‌ها باز شود. از حکومت می‌خواهیم که تا سال آینده مکتب‌ها را باز کند.”

با این حال مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری و اقتصادی رئیس الوزراء در این دیدارگفت که حکومت متعهد است که به تمام مشکلات مردم فاریاب رسیدگی کند.

وی به مردم فاریاب وعده داد که پروژه‌های انکشافی و اشتغالزایی و همچنان راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌های دوردست این ولایت در بودجه انکشافی سال آینده شامل خواهد شد.

آقای حنفی افزود که تلاش می‌شود مدارس خصوصی نیز در چوکات رسمیات شامل گردد.

“هرچه امکانات بود، تمام ولایات افغانستان در نظرگرفته خواهد شد. ما از نزدیک  تمام ادارات را بررسی می‌کنیم، پروژه‌هایی که ضرورت اولیه مردم است و یا نیمه تکمیل مانده، کوشش می‌کنیم که شامل بودجه سال آینده شود.”

در این دیدار مولوی سید غیاث الدین، معاون ارشد وزارت معارف گفت که در ۳۴ ولایت ۳۴ هزار مدارس دینی از سوی رهبری امارت اسلامی منظور شده و ۴۰ هزار بست برای علمای مدارس خصوصی نیز در نظر گرفته شده است.
معاون ارشد وزارت معارف درحالی از 34 هزار مدارس دینی در سراسر کشور سخن می‌زند که قبل از این در هر ولایت یک مدرسه دینی هزار نفری، از سوی رهبری امارت اسلامی منظور شده و ایجاد گردیده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA