ads

کم رونق شدن بازار صنعت نجاری در فاریاب؛ نجاران از قیمت بلند چوب شکایت دارند

شماری از نجاران در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب از بلند رفتن قیمت چوب و رکود بازار صنعت نجاری شاکی اند و از مسئولان می‌خواهند تا جلو قاچاق غیرقانونی چوب خار ولایت نورستان را به پاکستان بگیرند.

آزادبیگ رسولی
6 اسد 1401
کم رونق شدن بازار صنعت نجاری در فاریاب؛ نجاران از قیمت بلند چوب شکایت دارند

اکبر و فدا محمد دو تن از نجاران در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب به کلید می‌گویند که پس از سقوط حکومت پیشین وضعیت اقتصادی خراب‌تر شده و مردم توان جور کردن دروازه و کلکین و دیگر ضروریات شان را ندارند.

آنان می‌افزایند که با بلند رفتن قیمت چوب خار و قاچاق آن در بیرون از کشور قیمت چوب چنار نیز در دو برابر افزایش یافته است.

در همین‌حال نجیب‌الله، یکی از باشنده‌گان شهرمیمنه با ابراز اینکه‌ وضعیت اقتصادی باشنده‌گان این ولایت خراب‌تر شده می‌گوید که قیمت دروازه٬ کلکین٬ الماری و دیگرضروریات خانه به‌دلیل بلند رفتن قیمت چوب دو برابر افزایش یافته است و مردم نمی‌توانند خریداری کنند.

با این همه نور احمد، مدیراداری و خدمات آمریت صنایع و تجارت ولایت فاریاب با تایید این‌که بازار صنعت نجاری در این ولایت کم رونق شده است، می‌افزاید که از یک‌سو صادرات و قاچاق چوب خار نورستان به پاکستان و از سوی دیگر کاهش واردات چوب خار از روسیه در کشور سبب بلند رفتن قیمت چوب شده است.

به گفته او به‌دلیل خراب‌تر شدن وضعیت اقتصادی مردم نسبت به سال‌های گذشته، تقاضای خرید چوب کم‌تر شده است.

گفتنی است که صنعت نجاری در کنار صنایع آهنگری ٬ کلالی و مس‌گری یکی از صنایع قدیمی کشور به حساب می‌رود که در این روزها به‌دلیل نبود کاروبار گرمی بازار خود را از دست داده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA