ads

آموزش دختران از طریق صنف‌های آنلاین

هرچند یک تعداد افراد و مراکز آموزشی دست به ایجاد صنف‌های آنلاین برای دختران زده‌اند، اما برخی از معلمان تاکید دارند که این آموزش‌ها بهتر است به شکل سیستماتیک و دربرگیرنده تمامی مضامین باشد. آنان ضمن اینکه از امارت اسلامی می‌خواهند که دروازه‌های مکتب‌ها را به‌روی دختران بگشاید، خواهان فراهم شدن زمینه‌های آموزش به‌گونۀ آنلاین نیز می‌باشند.

صائمه کاکر
26 میزان 1402
آموزش دختران از طریق صنف‌های آنلاین

برخی از استادان با اظهار نگرانی از بازماندن دختران از آموزش در مدت طولانی، علاوه‌بر اینکه از حکومت می‌خواهند که دروازه‌های مکتب‌ها را به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم بگشاید، خواهان فراهم شدن زمینۀ آموزش از راه دور و به شکل آنلاین می‌باشند.

آنان می‌افزایند که یک تعداد صنف‌های آنلاین در حال حاضر فعالتی دارند،  اما بهتر  است که این آموزش‌ها دربرگیرنده تمامی مضامین درسی بوده و سبب ساز ارتقای صنفی دختران شوند.

فرشته فیضی، معلم یکی از مکاتب می‌گوید:”دختران مدتی زیادی از آموزش و تحصیل دور مانده‌اند و در آموزش آنلاین باید روش‌های خوبی را بکار گیریم. اگر زمینۀ ایجاد آموزش‌های آنلاین برای دختران فراهم گردد، من حاضرم که به‌طور داوطلبانه تدریس کنم.”

از نظر فیضی حال که حکومت آموزش دختران بالاتر از صنف ششم را تعلیق کرده است، باید زمینۀ  دروس آنلاین را برای آنان فراهم سازد.

مصطفی احمد رسولی، مسئول  یکی از مراکزی که اقدام به ایجاد صنف آنلاین برای دختران کرده، می گوید:”ما در نهاد خود به دو  شکل آموزش می‌دهیم؛ حضوری (برای پسران) و آنلاین (برای دختران). امیدواریم اینگونه بتوانیم زمینه رشد و پیشرفت را برای هموطنان فراهم کنیم.”

وی همچنان تاکید بر ایجاد مکاتب آنلاین برای دختران دارد و از حکومت می‌خواهد که در این زمینه اقدام نماید.

در عین حال برخی از دخترانی که از مکتب باز مانده‌اند نیز از حکومت، خواهان باز گشایی مکاتب شده و می‌گویندکه تا هنگام فراهم شدن زمینه مناسب برای بازگشایی دروازه‌های مکاتب به‌روی دختران، حکومت باید برنامه‌های آموزشی از طریق آنلاین را به راه بیاندازد.

آمنه که نزدیک به سه سال از تعلیم باز مانده می‌گوید:”اگر امارت اسلامی دروازه‌های مکاتب را به‌زودی به‌روی دختران نمی‌گشاید، پس اجازه دهد تا دروس به‌صورت آنلاین در مکتب‌ها پیش برده شود تا ما هم بتوانیم مانند برادران خود ارتقای صنفی داشته باشیم.”

خواستیم نظر مسئولان وزارت معارف را در این رابطه داشته باشیم، اما تلاش‌های ما در این زمینه به نتیجه‌ای نرسید.

مسئولان امارت  اسلامی هرچند تاکنون در رابطه به آموزش آنلاین چیزی نگفته‌اند، اما در رابطه به بازگشایی مکتب‌ها و پوهنتون‌ها به‌روی دختران، همواره تاکید کرده‌اند که با فراهم شدن زمینه مناسب، به تمام دختران اجازه آموزش داده خواهد شد.

با این حال، آگاهان آموزش آنلاین را در چنین شرایط یکی از راه‌های فراگیری علم دانش برای دختران دانسته و می‌گویند که اینگونه برای شمار زیادی از معلمان نیز زمینۀ کار فراهم خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA