ads

سرپرست وزارت معارف: زمینه آموزش یکسان را فراهم می کنیم

سرپرست وزارت معارف امارت اسلامی، به هدف جمع‌آوری دیدگاه‌ها، چالش‌ها، خواست‌ها و نگرانی‌های مردم و مسؤلان در بخش معارف به ولایت بلخ سفر کرده است.

عبداللطیف سهاک
30 سنبله 1402
سرپرست وزارت معارف: زمینه آموزش یکسان را فراهم می کنیم

شیخ حبیب‌الله آغا سرپرست وزارت معارف که در همایش افتتاح ساختمان یک باب مکتب در بلخ صحبت می‌کرد، از تلاش‌ها حهت فراهم‌ سازی زمینه‌های مناسب آموزشی اطمیان می‌دهد.

سرپرست وزارت معارف بر فراهم‌سازی نظام آموزشی مناسب و یکسان در سراسر کشور تاکید کرده و می‌گویدکه آنان تلاش دارند تا در کنار آموزش های علوم دینی علوم عصری را نیز شامل سازند.

” وزارت معارف متعهد است که عرضه خدمات تعلیمی متوازن و متعادل  را برای اولاد وطن در هر گوشه و کنار افغانستان فراهم نموده و با تدوین و اصلاح نصاب تعلیمی اسلامی علمی و افغانی بتوانیم به خواست علمی شاگردان  پاسخ گفته و آنان را آراسته به علوم دینی، عصری و تکنالوژی مروج دنیا سازیم “

در همین‌حال، مسئولان در معارف ولایت بلخ می‌گویند که پس از به قدرت رسیدن دوباره امارت اسلامی تا اکنون بیش از ده‌ها باب مکتب در سطح این ولایت ترمیم و ساخته شده است.

محمد نعیم بلخی آمر معارف شهر در ریاست معارف بلخ  می گوید :” بعد از آمدن امارت اسلامی افغانستان در ولایت بلخ و در شهر مزارشریف، بیش از هفت باب مکتب اعمار شده وبیش از 5 باب مکتب دیگر ترمیم شده است.”

سرپرست وزارت معارف کشور در این سفر،  ضمن دیدار از مدرسه جهادی که تازه از جانب وزارت معارف ساخته شده ساختمان یک باب مکتب را نیز افتتاح نمود.

این ساختمان با هزینه ۱۲۰ هزار دالر امریکایی از سوی یک موسسه  به نام افغانستان شولی ساخته شده است.

محمد زبیر عمر، مسؤل موسسه افغان ها برای حمایت از معارف می‌گوید:

” این مکتب در مدت یک سال با بودجه 120 هزار دالر امریکای توسط شرکت ساختمانی درخشان اعمار گردیده و همچنان موسسه محترم افغان ها برای حمایت از معارف از سالیان دیری به این سو در ولایت‌های  بلخ  ، سمنگان و کابل و ولایت های دیگر فعالیت دارد.”

هرچند امارت اسلامی از تلاش‌ها جهت رسیده‌گی به مشکلات مکتب‌های دولتی در کشور اطمینان می‌دهد، اما هنوز تعداد زیادی از مکتب‌ها در ولایت بلخ با مشکلات مختلف، چون نبود ساختمان و مواد درسی شکایت دارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA