ads

قدردانی وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث از کمک‌های چین

مسئولان وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث با برگزاری نشست خبری، از کمک‌های بشری و اقتصادی چین به افغانستان قدردانی کردند.

خیرالدین رحمانی
14 سرطان 1401
قدردانی وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث از کمک‌های چین

در نشست مشترک میان مسئولان وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث و سفیر چین، روی بهتر شدن روابط اقتصادی میان دو کشور تاکید شد.

غلام غوث ناصری، سرپرست وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث با ابراز قدردانی از کمک‌های بشری و اقتصادی چین به افغانستان گفت که از زمان روی کار آمدن امارت اسلامی تا کنون، چین به‌گونه دوامدار به کمک‌هایش در افغانستان ادامه داده است.

او هم‌چنان افزود:«در ضمن چین برای آسیب‌دیده‌گان زلزله در پکتیکا و خوست نیز موادغیرغذایی شامل خیمه، کمپل و سایر لوازم مورد نیاز نیز کمک کرده‌ است.»

از سویی‌هم وانگ‌ یو، سفیر چین در افغانستان می‌گوید که پس تحولات سیاسی سال گذشته در افغانستان، چین به‌گونه فوری، 250 میلیون ین کمک‌های بشردوستانه‌اش را به شهروندان افغان اعلام کرد.

به گفته او، در یازده ماه گذشته این کمک‌ها از چین به افغانستان فرستاده شده که شامل مواد غذایی و غیرغذایی می‌شود:«افغانستان هنوز هم با مشکلات زیادی اقتصادی، بشری و امنیتی روبرو است. چین به‌عنوان کشور دوست و همسایه افغانستان به مشکلات مردم این کشور توجه دارد و در تلاش است تا برای حل این مشکلات به مردم کمک برساند.»

در عین‌حال سفیر چین در افغانستان در این نشست گفت که در کنار روابط خوب اقتصادی میان چین و افغانستان، روابط سیاسی این دو کشور نیز خوب است.

او افزود که تا کنون چندین نشست میان مقامات افغان و چین در دوحه و کابل برای بهبود وضعیت سیاسی در افغانستان صورت گرفته است؛ اما پیش‌شرط چین برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی مواردی که جامعه جهانی بر آن توافق دارد.

وانگ‌یی با انتقاد از منجمد شدن پول‌های ارزی افغانستان از سوی ایالات متحده امریکا گفت که امریکا مسئول وضعیت وخیم بشری در افغانستان است:«امریکا نه تنها با مردم افغانستان که با فاجعه بشری روبرو اند، کمک و همکاری نمی‌کند؛ بلکه پول‌های این کشور را نیز آزاد نمی‌سازد. این مساله خودش مشکل ایجاد کرده است.»

گفتنی‌ست که چین از زمان روی کار آمدن امارت اسلامی افغانستان تا کنون همواره بر داشتن روابط اقتصادی و سیاسی با کشور تاکید داشته؛ اما تا کنون امارت اسلامی را به رسمیت نشناخته است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA