ads

شکایت باشندگان هرات از فعالیت غیر معیاری برخی حمام‌ها

باشندگان ولایت هرات؛ از فعالیت غیر معیاری برخی حمام‌ها در این ولایت شکایت دارند و می‌گویند، استفاده از مواد سوخت بی‌کیفیت، چرم و یا پلاستیک برای گرم کردن حمام‌ها، باعث افزایش آلودگی هوا شده است.

رقیه حسینی
15 ثور 1403
شکایت باشندگان هرات از فعالیت غیر معیاری برخی حمام‌ها

آنان از مسوولان می خواهند که از فعالیت حمام‌ها نظارت نموده و جلو استفاده از مواد سوخت بی‌کیفیت و غیر معیاری در این حمام‌ها را بگیرند.

مصطفی عظیمی؛ باشنده‌ی هرات، می‌گوید که بیش‌تر حمام‌ها در مناطق مسکونی فعالیت دارند و دود ناشی از استفاده‌ی مواد سوخت بی‌کیفیت و غیر معیاری در آنها مردم را به مرض‌‌های تنفسی مبتلا می‌سازد.

او افزود:” متاسفانه در بیشتر از حمام‌ها از پلاستیک‌ها و تایرهای موتر به عنوان سوخت استفاده می‌شود که علاوه بر آلود‌گی هوا می‌تواند مردم را به امراض تنفسی دچار سازد.”

شبنم کریمی؛ یک تن دیگر از باشندگان هرات، با ابراز نگرانی از فعالیت غیر معیاری برخی حمام‌ها در این ولایت، می‌گوید که مسوولان باید به‌گونه‌ی جدی، از فعالیت حمام‌ها نظارت کنند:” از دید من این بازی کردن با جان و سلامتی مردم است، باید نظارت جدی صورت بگیرد و فعالیت امکانی که از مواد سوخت غیر استندرد استفاده می‌کنند، متوقف شود.”

در همین حال، مسوولان در ریاست حفاظت از محیط زیست هرات، می‌گویند که از فعالیت تمام حمام‌ها به گونه‌ی جدی نظارت می‌شود.

حامد الهام قاضی‌زاده؛ مدیر عمومی اطلاعات و آگاهی عامه‌ی این اداره، می‌گوید که حدود 170 حمام در هرات فعال است که در بیشتر آنها از ذغال‌سنگ استفاده می‌شود .

قاضی‌زاده گفت:” از فعالیت حمام‌ها، کوره‌ها و همه امکانی که از مواد سوخت استفاده می‌کنند، نظارت وجود دارد، برای کاهش آلود‌گی ناشی از حمام‌ها اقدامات زیادی صورت گرفته است، دودکش حمام‌ها باید فلتر داشته باشد و خیلی از حمام‌ها حدود 2 تا 3 هزار دالر برای ساخت فلتر هزینه کرده‌اند.”

این در حالی‌ست که بر اساس معلومات مسوولان شفاخانه‌ی حوزوی هرات، در چند ماه گذشته شمار افراد مبتلا به مرض‌های تنفسی در این ولایت، افزایش یافته است.

متخصصان صحی، آلودگی هوا را دلیل عمده‌ی افزایش افراد مبتلا به این مرض‌ها می‌خوانند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA