ads

تاکید لبنیات فروشان هرات بر جلوگیری از محصولات وارداتی

لبنیات فروشان در ولایت هرات می گویند به دلیل محصولات وارداتی بازار محصولات آنان با رکود مواجه شده است. آنان از مسئولان می‌خواهند که از محصولات وارادتی و کم کیفیت جلوگیری نمایند. از سویی هم مسئولان در ریاست زراعت، آبیاری و مالداری این ولایت از تلاش‌ها جهت همکاری با لبنیات فروشان سخن می‌زنند.

روح الله دانش
19 حمل 1403
تاکید لبنیات فروشان هرات بر جلوگیری از محصولات وارداتی

لبنیات فروشان در ولایت هرات می گویند که همه ساله با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا، محصولات آنان افزایش می‌یابد، اما به دلیل محصولات وارداتی از کشورهای همسایه، بازار فروش محصولات داخلی با رکود مواجه می‌شود.

حشمت الله یک تن از لبنیات فروشان می‌گوید:”بیشتر مشکلات ما در زمینه برق است، نه در تابستان درست برق داریم و نه در زمستان. ما از اداره زراعت خواهان جلوگیری محصولات خارجی هستیم، تا بتوانیم محصولات خود را جایگزین کنیم.”

در همین حال غلام محمد امیری، رییس اتحادیه گاوداران در ولایت هرات می‌گوید که بیش از 700 فارم گاوداری، صعنتی و نیمه صعنتی در این ولایت فعال است، اما محصولات وارداتی باعث رکود بازار محصولات داخلی شده است.

“در فصل بهار محصولات ما زیاد می‌شود و خواست ما از هموطنان این است که از محصولات داخلی استفاده کنند، زیرا بهترین محصولات لبنیات در ولایت هرات تولید می‌شود.”

از سوی دیگر عبدالکریم ، یکی از کارشناسان اقتصادی بر رشد محصولات داخلی تاکید داشته، می‌گوید:”از حکومت می‌خواهیم که جلو لبنیات وارداتی را بگیرد تا هم  از لبنیات داخلی بیشتر استفاده شود و هم زراعت کار و مالدار از لحاظ اقتصادی تقویت شوند.”

با این وجود پیر محمد حلیمی، رییس اداره زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هرات از تلاش‌ها برای رشد بازار محصولات داخلی سخن می‌زند.

“هر کشور با زراعت و مالداری خودکفا می‌شود. ما در تجارت و صنعت پیشرفته نیسیتم، اما در مالداری و زراعت داریم، خیلی از مردم ما مصروف زراعت و مالداری استند. ما تلاش می‌کنیم که کمپنی‌های تولید لبنیات را بسازیم.”

لبنیات فروشان در ولایت هرات در حالی محصولات واراداتی را عامل رکود بازار محصولات شان عنوان می‌کنند که براساس معلومات ارایه شده از سوی اتحادیه گاوداران، روزانه بین 250 تا 280 تُن شیرگاو به بازار عرضه می‌شود.

گفتنی است که روز چهارشنبه( 15 حمل ) مسئولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری هرات  اتحادیه لبنیات فروشان را به منظور فراهم سازی زمینۀ رشد بازار محصولات داخلی، افتتاح کردند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA