ads

برگزاری نمایشگاه عکس برای آزادسازی پول؛ بانک مرکزی خواهان آزاد سازی پول‌های منجمد شده افغانستان شد.

بانک مرکزی افغانستان با راه اندازی یک نمایشگاه عکس، یک بار دیگر خواهان آزاد سازی پول‌های منجمد شده افغانستان شد.

صمدعلی نوازش
10 حمل 1401
برگزاری نمایشگاه عکس برای آزادسازی پول؛ بانک مرکزی خواهان آزاد سازی پول‌های منجمد شده افغانستان شد.

بانک مرکزی افغانستان، امروز (چهارشنبه، 10حمل) با راه اندازی یک نمایشگاه عکس در کنار پارک زرنگار  شهر کابل که در آن عکس‌هایی از روزگار سخت مردم افغانستان به تصویر کشیده شده بود، خواهان آزادسازی پول‌های منجمد شده افغانستان شد.

در کنار عکس‌ها شعارهای نظیر؛ «ذخایر ارزی افغانستان دارایی‌های مردم رنج کشیده این سرزمین است»، «افغان ها را از حقوق مسلم شان محروم نسازید» و «ما خواهان آزاد سازی دارایی‌های مسدود شده افغانستان توسط ایالات متحده امریکا هستیم» نیز در کناره‌های پارک به چشم می خورد.

شماری از بازدید کننده‌گان این نمایشگاه به حمایت از این کارزار به کلید می‌گویند که پول‌هایی را که ایالات متحده امریکا مسدود کرده مربوط به ملت مظلوم و فقیر افغانستان است.

حاجی محمد رحیم سلطانی باشنده کابل می‌گوید:« این پول پول ملت است، باید برای بازسازی و زیربناهای این کشور از آن کار گرفته شود، از مردم امریکا می‌خواهیم که بر دولت شان فشار بیاورند تا این پولها را آزاد کنند.»

بازدیدکننده‌گان تاکید داشتند که اگر پول‌های افغانستان آزاد نشود، افغان ها دچار مشکلات شدید اقتصادی خواهند شد.

متین صافی یکی دیگر از باشنده گان شهر کابل گفت که افغانستان فعلا با بحران اقتصادی مواجه است و اگر این پول‌ها آزاد نشوند، بسیاری از مردم مجبور خواهند شد که کشور را ترک و مهاجرت کنند.

در این نمایشگاه زیرک ملیا، عکاس خبری بانک مرکزی 35 عکس را از 15 ولایت افغانستان به نمایش گذاشته بود.

محمد صابر مومند سخنگوی بانک مرکزی افغانستان هدف از برگزاری این نمایشگاه را دادخواهی برای آزاد سازی دارایی‌های افغانستان عنوان کرد.

او افزود:« بانک مرکزی امیدوار است که ذخایر ارزی افغانستان از سوی ایالات متحده امریکا آزاد شود. آزاد شدن این ذخایر تاثیرات مستقیم بر وضعیت اقتصادی و سیستم بانکی در افغانستان خواهد گذاشت.»

در مراسم افتتاح این نمایشگاه عبدالقدیر احمد، معاون دوم بانک مرکزی اعلام کرد که این بانک با برگزاری این نمایشگاه یک بار دیگر صدای خود را بلند کرد تا تمام ذخایر ارزی افغانستان از سوی ایالات متحده امریکا آزاد شود.

معاون دوم بانک مرکزی علاوه کرد:«بانک مرکزی افغانستان با در نظر داشت اصول و مقرراتی که با ارزش‌های اسلامی در تضاد نباشد، خواهان ارتباط و همکاری بانکی با تمام کشورها است.»

او از تمام مردم و رسانه‌ها خواست که برای آزاد سازی پول‌های افغانستان صدا بلند کنند.

پس از سقوط حکومت پیشین وخروج امریکا و دیگر متحدانش از افغانسان، ایالات متحده امریکا به منجمد کردن ذخایر ارزی افغانستان در بانک‌های جهانی اقدام کرد. این مسأله تاثیرات منفی بر وضعیت اقتصادی در افغانستان گذاشت.

هرچند امریکا پس از فشارهای سازمان ملل متحد و شماری از کشورها در مورد آزاد سازی بخشی از این پول‌ها تصامیمی گرفته است، اما مقامات امارت اسلامی تاکید دارند که امریکا باید تمام دارایی‌های افغانستان را آزاد کند.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA