ads

امریکا ارسال بمب‌ها به اسرائیل را تعلیق کرد  

وزیر دفاع امریکا تایید کرده که واشنگتن ارسال هزاران بمب به اسرائیل را به دلیل نگرانی از حمله زمینی این رژیم بر رفح به تاخیر انداخت. در عین حال هنوز  نگرانی‌ها ازگسترش حملات اسرائیل بر رفح و جلوگیری از دسترسی غیرنظامیان به کمک‌های غذایی و صحی در حال افزایش است.طبق اعلامیه سازمان ملل متحد، در حال حاضر امکان ورود کمک‌های ارسالی به این باریکه از طریق بندر‌های رفح و کرم شالوم وجود ندارد.

نویسنده: Samad Ali Nawazish
20 ثور 1403
امریکا ارسال بمب‌ها به اسرائیل را تعلیق کرد  

حملات اسرائیل بر غزه وارد دوصدوشانزدهمین روزش شد. به گفتۀ مسئولان وزارت صحت فلسطین، تنها از روز دوشنبه تا چهارشنبه این هفته 109 فلسطینی از اثر حملات اردوی اسرائیل در غزه از بین رفته و 296 تن دیگر زخمی شده‌اند که بسیاری آنان را زنان و کودکان در رفح تشکیل می‌دهند.

در همین حال لوید آستین، وزیر دفاع امریکا تایید کرده که واشنگتن ارسال هزاران بمب به اسرائیل را به‌دلیل نگرانی از حمله زمینی اسرائیل بر رفح به تاخیر انداخته است.

وی در جلسه استماع سنای ایالات متحده گفت که تحویل این بمب‌ها هفته گذشته متوقف شد و تحویل سایر محموله‌هایی که قرار بود در کوتاه مدت انجام شود هم زیر بررسی است.

“ما از ابتدا صراحتا اعلام کردیم که اسرائیل نباید بدون محافظت از غیرنظامیان، حمله اصلی را در رفح انجام دهد. ما هنوز درباره ادامه روند ارسال تسلیحات تصمیم‌گیری نکرده‌ایم. البته پیام آخر من این است که ما قطعا حمایت خود را از اسرائیل ادامه می‌دهیم.”

در همین حال وضعیت در جنوب غزه روز به روز بحرانی‌تر می‌شود. طبق اعلامیه سازمان صحی جهان، درحال حاضر امکان ورود کمک‌های ارسالی به این باریکه از طریق بندرهای رفح و کرم شالوم وجود ندارد.

از سوی دیگر یک کلینیک نیز در رفح به‌خاطر نبود سوخت پذیرش مریضان را متوقف کرده است.

تدروس ادهانوم، رییس سازمان صحی جهان چهارشنبه (۱۹ ثور) در جینوا از وضعیت وخیم شفاخانه‌ها در رفح به شدت ابراز نگرانی کرد.

وی گفت:”بین ۳۰ تا ۴۰ هزار ساکنان و آوارگان، رفح را به خاطر حفظ جان‌های شان و از ترس حملات اسرائیل ترک کرده‌اند. هنوز ۱،۴ میلیون نفر در رفح بسر می‌برند. پس از بسته شدن بندر رفح امکان ارسال سوخت برای تامین نیاز‌های کلینیک‌ها وجود نداشته و آن‌ها بدون دریافت سوخت بیش از سه روز نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند.”

با این حال مقامات اسرائیلی روز چهارشنبه از باز شدن بندر رفح برای محموله‌های کمکی خبر داده و ویدیویی در این ارتباط منتشر کردند. این درحالی است که رانندگان فلسطینی باید محموله‌ها را در خاک مصر بارگیری و به نقاطی که برای پخش کمک‌ها در نظر گرفته شده، منتقل کنند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA