ads

صنعت‌گران: محصولات چرمی داخلی باید حمایت شود

شماری از صنعت‌گران و فروشندگان محصولات چرمی خواهان توجه مسئولان به این صنعت بوده و از مردم می‌خواهند که بیشتر از تولیدات وطنی استفاده کنند. در همین حال برخی از آگاهان اقتصادی نیز استفاده از تولیدات وطنی را باعث بهبودی کاروبار صنعت‌گران و همچنان رشد اقتصاد ملی می‌دانند.

بهشته کوهستانی
20 ثور 1403
صنعت‌گران: محصولات چرمی داخلی باید حمایت شود

شماری از صنعت‌گران می‌گویند باوجودی که تولیدات وطنی به ویژه صنایع چرمی با کیفیت خوب تولید می‌شود، اما در بازار کمتر مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. آنان تاکید دارند که مسئولان باید در زمینه بازاریابی تولیدات وطنی توجه نشان دهند و مردم نیز تلاش کنند بیشتر از تولیدات داخلی استفاده کنند.

احمد ولی شیرزاد یکتن از این صنعت‌گران می‌گوید:”تولیدات ما همه از چرم است، چرم را از هرات و تاشقرغان خریداری می‌کنیم، بعد از برش و آماده سازی، از آن وسایل چرمی می‌سازیم. اگر از تولیدات داخلی حمایت شود، صادرات بیشتر شده و عایدات کشور نیز بلند می‌رود.”

  محمد امین، یکی دیگر از ین صنعت‌گران چنین می‌گوید:”تولیدات ما شامل دستکول، بکس‌های سفری، بکس‌های جیبی و غیره می‌شود که آنرا از چرم تولید می‌کنیم. ما چرم را از کسانی می‌خریم که در داخل کشور آنرا پخته می‌کنند. در مزار شریف، تاشقرغان، شبرغان و هرات چرمگری‌ها وجود دارد.”

در همین حال برخی از آگاهان اقتصادی حمایت از تولیدات چرمی وطنی را برای رشد بازار صنعت‌گران و افزایش زمینه‌های کاری مهم شمرده و می‌گویند تولیدات داخلی کشور از قبیل محصولات چرمی، قالین، محصولات پنبه و غیره از کیفیت بالایی برخوردار است و مسئولان باید برای بازاریابی این محصولات نمایشگاه‌هایی را در سطح ملی و بین‌المللی راه‌اندازی کنند.

رحیم مرجان یکی از این آگاهان می‌گوید:”مردم افغانستان باید کوشش کنند از تولیدات داخلی استفاده کنند. در حال حاضر شماری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی کارخانه‌هایی ساخته‌اند، اما باید کوشش شود که مواد خام نیز در داخل کشور تولید شود تا از کشور های خارجی وارد نگردد. مواد خام داخلی ازکیفیت عالی برخوردار است و استفاده از آن برای اقتصاد و تولیدات کشور بسیار سودمند است.”

آگاهان تاکید دارند که تولیدات وطنی علاقمندان خاص خود را نیز در داخل و خارج از کشور دارد و باتوجه به منابع سرشار مواد خام برای رشد صنایع چرمی، حمایت از تولیدات وطنی و رونق بازار آن می‌تواند به رشد اقتصادی پایدار و افزایش سطح اشتغال در کشور کمک کند.     

با این حال مسئولان امارت اسلامی همواره تاکید کرده‌اند که از صنایع داخلی حمایت می‌کنند و در این زمینه نمایشگاه‌هایی را نیز برگزار کرده است. همچنان وزارت صنعت و تجارت اخیرا با نشر یک اعلامیه گفته است که از تاریخ 23 تا 28 ماه ثور یک نمایشگاه ملی و بین‌المللی، به مناسبت هفته‌ صنعت در مرکز نمایشگاه بین‌المللی افغانستان برگزار می‌گردد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA