ads

امیدواری‌ها به گشترش تجارت افغانستان با قزاقستان

مسئولان در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ولایت هرات گشایش اتاق تجارت مشترک افغانستان-قزاقستان را در گسترش و توسعه مبادلات و روابط تجاری بین دو کشور مؤثر دانسه و و اظهار امیدواری می‌کنند که این اتاق مشترک تجاری در بهبود تجارت میان افغانستان و قزاقستان سودمند واقع شود. در همین حال برخی از کارشناسان اقتصادی با تاکید بر اهمیت روابط تجاری بین افغانستان و قزاقستان، می‌گویند که از این طریق سهولت‌ها و فرصت‌های بیشتر برای تاجران دو کشور فراهم خواهد شد.

رقیه حسینی
29 حمل 1403
امیدواری‌ها به گشترش تجارت افغانستان با قزاقستان

پس از آنکه اتاق تجارت مشترک افغانستان-قزاقستان در ولایت هرات گشایش یافت، مسئولان در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری این ولایت ایجاد این اتاق را در رشد و توسعه تجارت میان دو کشور سودمند عنوان می‌کنند.

محمد یوسف امین، آمر اجرایی این اتاق می‌گوید که  ایجاد این اتاق زمینه گسترش روابط تجاری، حل چالش‌های تاجران و نشست‌های دوجانبه میان سرمایه‌گذاران دوکشور را فراهم خواهد کرد.

“ایجاد این اتاق برای رشد سکتور خصوصی و همچنان حل مشکلات تاجران مانند دریافت ویزه قزاقستان و تولید مواد اولیه و نفتی مؤثر خواهد بود. همچنان تاجران افغان می‌توانند در قسمت عقد قرارداد با تاجران قزاقی پیشرفت داشته باشند و مشکلات شان را در این زمینه حل بسازند”.

در همین حال آرمان یسین تایف، رییس اتاق تجارت مشترک افغانستان-قزاقستان با تاکید برافزایش سطح روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور، از همکاری این اتاق در راستای توسعه تجارت میان  افغانستان و قزاقستان اطمینان می‌دهد.

“قدم دوم ما ایجاد یک پل  و وصل سازی هرات با منگستائوی قزاقستان است که  ما چشم اندازهای درخشانی برای ایجاد این پل و استفاده از پتانسیل هر دو منطقه داریم.”

از سویی هم، شماری از کارشناسان اقتصادی با استقبال از گشایش این اتاق تجارت، روابط تجاری افغانستان و قزاقستان را مهم خوانده و تاکید دارند که باید فرصت‌های بیشتر سرمایه گذاری برای تاجران دو کشور مهیا شود.

محمد داود نورزی، یکی از کارشناسان اقتصادی می‌گوید:”این اتاق در شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، برگذاری نمایشگاهای مشترک میان دو کشور، حل اختلافات تجارتی، شناسایی زمینه‌های مشترک تجارتی و ارائه مشوره‌های تجارتی برای تاجران و سرمایه گذارن مؤثر خواهد بود.”

امیدواری‌ها به افزایش مبادلات تجاری و توسعه تجارت افغانستان با قزاقستان در حالی افزایش می‌یابد که به گفتۀ مسئولان اداره محلی هرات، قرار است در آینده نزدیک کنفرانس سه‌جانبه بین افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان به هدف ایجاد مسیر تازه تجارت در قزاقستان برگزار شود.

  

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA