ads

مولوی عبدالکبیر: تحریم‌های جامعه جهانی باید برداشته شود

امارت اسلامی‌ یکبار دیگر از جامعه جهانی خواستار رفع تحریم‌ها در برابر افغانستان شده است. به تاز‌گی مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء گفته است که وضع محدودیت‌ها بر سیستم بانکی، کاهش کمک‌های خارجی و چالش‌های اقتصادی وضعیت را در افغانستان پیچیده کرده است. مسئولان در وزارت اقتصاد نیز از تاثیرات منفی این تحریم‌ها بر کمک‌های خارجی برای افغانستان خبر می‌دهند.

کلید
20 ثور 1403
مولوی عبدالکبیر: تحریم‌های جامعه جهانی باید برداشته شود

با گذشت نزدیک به سه سال هنوز تحریم‌های اقتصادی از سوی جامعه جهانی در برابر افغانستان پابرجاست. مقام‌های امارت اسلامی می‌گویند که این تحریم‌ها تاثیرات منفی بر بخش‌های مختلف بجا گذاشته است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی امارت اسلامی روز چهارشنبه(19ثور) در نشستی که ازسوی جمعیت هلال احمرافغانی زیر عنوان “محافظت از زندگی بشر” برگزار شده بود، یکبار دیگر از جامعه جهانی خواستار رفع این محدودیت‌ها شد.

به گفتۀ وی، وضع محدودیت‌ها بالای سیستم بانکی در افغانستان تاثیرات منفی بجا گذاشته و در کنار آن کاهش کمک‌های خارجی و چالش‌های اقتصادی وضعیت را پیچیده‌تر کرده است.

در همین حال، مسئولان در وزارت اقتصاد با تایید تاثیرات منفی تحریم‌ها بر وضعیت اقتصادی، تجاری و امور بانکی افغانستان، می‌گویند که جامعه جهانی باید هرچه زودتر این تحریم‌ها را بردارد.

عبدالرحمن حبیب، سخنگوی این وزارت می‌گوید:”تحریم‌های اقتصادی به‌خصوص بر سیستم بانکی افغانستان، مستقیما به وضعیت زندگی و اقتصاد افغان‌ها ارتباط دارد. ازسویی این وضعیت تاثیرات منفی بر فعالیت‌ها و کمک‌های مؤسسات بین‌المللی در افغانستان بجا گذاشته است.”

از سویی دیگر، مقام‌ها در اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان نیز وضع محدودیت‌های بانکی را یک مشکل عمده در برابر فعالیت‌های تجاری می‌خوانند.

خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان درمورد می‌گوید:”ما بارها خواستار رفع محدودیت‌ها بر سیستم بانکی افغانستان شده‌ایم، چون به این دلیل هم مصارف ما در داد و ستد تجاری دوچند شده و هم انتقال اموال تجاری زمانگیر شده است.”

این درحالی است که پیش از این برخی از سازمان‌های بین‌المللی کمک رسان نیز اعلام کردند که تحریم‌های جامعه جهانی علیه افغانستان، از علت‌های اصلی وخیم‌ترشدن وضعیت اقتصادی افغان‌ها به‌شمار می‌رود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2024 © TKG: A public media project of DHSA