ads

تاکید وزارت زارعت و مالداری بر حمایت از سکتور زراعت در افغانستان

مسئولین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به کلید می‌گویند که این وزارت در بخش‌های توزیع تخم‌های اصلاح شده، کود کمیاوی و تنظیم سیستم آبیاری با مردم همکاری دارد، اما بهتر است که مؤسسات و نهادهای خصوصی نیز در این بخش با مردم افغانستان همکاری کنند.

صمدعلی نوازش
9 حمل 1401
تاکید وزارت زارعت و مالداری بر حمایت از سکتور زراعت در افغانستان

مولوی مصباح الدین مستعین سخنگوی وزارت زراعت به کلید می‌گوید:«ما با سکتور خصوصی، متشبثین ملی و تجار ملی جلسه‌ها گرفته ایم و از آن‌ها دعوت کرده‌ایم که در بخش زراعت سرمایه گذاری کنند.»

آقای مستعین هم‌چنان می‌افزاید که با توجه به این‌که 80  درصد  مردم افغانستان زراعت پیشه اند، حمایت از زراعت و مالداری می‌تواند کمک بشری بسیار موثری در افغانستان باشد. 

درعین‌حال برخی از کارشناسان با آنکه حمایت از سکتور زراعت و مالداری را در افغانستان مهم عنوان می‌کنند، اما تاکید دارند که در شرایط کنونی کشورهای خارجی بیشتر توجه به کمک‌های بشردوستانه دارند و مردم افغانستان هم درحال حاضر با کمک‌های فوری بشری نیاز دارند.

بهیر زلاند آگاه مسائل اقتصادی در این مورد به کلید گفت :«متاسفانه مردم افغانستان همواره وابسته به کمک‌های بشردوستانه بوده‌اند، پس از تحولات اخیر مردم معاش ندارند، بیجا شده‌اند و به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند.»

او با ابراز اینکه کمک‌های جامعه جهانی به سه کتگوری؛ سیاسی، اقتصادی و بشردوستانه صورت می‌گیرد، افزود که اگر افغانستان خواهان کمک جامعه جهانی در بخش زراعت باشد، به آن کمک اقتصادی گفته می‌شود.

براساس مطالعات کارشناسان، افغانستان به عنوان کشور زراعتی در منطقه و جهان شناخته می‌شود، اما به دلیل اینکه سکتور زراعت و مالداری در افغانستان تا کنون معیاری نشده است، مردم افغانستان همواره وابسته به کمک‌های خارجی می باشند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA