ads

کمک‌های مردم پاکستان برای مردم افغانستان

سومین محموله کمک‌های بشردوستانه پاکستان که شامل مواد خوراکی و البسه هستند، روز سه‌شنبه به مسئولان وزارت امور مهاجرین و عودت‌ کننده‌گان سپرده شد.

منصور یوسف‌زی
21 جدی 1400
کمک‌های مردم پاکستان برای مردم افغانستان

ارسلاح‌خان خروتی، معین وزارت امور مهاجرین و عودت‌ کننده‌گان می‌گوید که این محموله از سوی یک نهاد خیریه با نام “الخدمت” که مربوط به جمعیت اسلامی پاکستان می باشد، صورت گرفته است.

خروتی گفت که این کمک‌ها برای حدود ۲۵۰۰ خانواده به گونه شفاف توزیع خواهد شد.

وی می‌افزاید که این کمک‌ها ادامه خواهد یافت و در روزهای آينده محموله‌های دیگر کمک‌های بشردوستانه پاکستان نیز به افغانستان خواهد رسید.

با این حال وی در مورد وضعیت افراد نیازمند در کشور، گفت که بیش از پنجاه درصد مردم افغانستان مستحق دریافت کمک‌های بشردوستانه هستند که تاکنون به چند میلیون تن شان کمک‌های بشردوستانه توزیع شده‌است.

به گفته او طی چند ماه گذشته کشورها و نهادهای مختلف با افغانستان کمک‌های بشردوستانه کرده‌اند، اما این کمک‌ها بسنده نیست و باید افزایش یابند.

از سویی هم شماری از کاشناسان اقتصادی، کمک‌های بشر دوستانه کشورها و سازمان‌های جهانی را مهم خوانده، تاکید می‌کنند که افغانستان هنوز هم در وضعیت بحرانی قرار دارد.

احسان‌الله احسان، کارشناس اقتصادی به کلید می‌گوید، با توزیع این کمک‌ها ممکن است بحران بشری در افغانستان به گونه موقت مهار شود، اما برای طولانی مدت نیاز به اقدامات و تدابیر داخلی است.

به گفته وی، برای مهار وضعیت کنونی در افغانستان نیاز است تا فرصت‌های کاری و زمینه سرمایه‌ گذاری‌ها ایجاد گردیده و داد و ستد تجاری با کشورهای بیرونی افزایش یابند.

این در حالی ا‌ست که روز سه‌شنبه،  اداره هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد و کمشنری عالی این سازمان در امور پناهنده‌گان، نشستی را به‌هدف تصمیم‌گیری در مورد رسیدگی به وضعیت بشری و چگونگی کمک به پناهجویان افغان، برگزار کردند.

پیش از این سازمان ملل متحد گفته بود که بیش از یک و نیم میلیارد دالر را برای رسیدگی به بحران بشری در افغانستان جمع‌آوری کرده و قرار است در سال 2022 میلادی به نیازمندان توزیع شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA