ads

در سال‌های اخیر مناطق زیادی در شمال افغانستان، ماین فرش شده است

کارمندان ماین پاکی در شمال افغانستان، می‌گویند که به‌دلیل جنگ ‌و ناامنی در سال‌های اخیر، مناطق زیادی در ولایت‌های شمال، ماین فرش شده است.

نویسنده: جواد نبی‌زاده
15 حمل 1400
در سال‌های اخیر مناطق زیادی در شمال افغانستان، ماین فرش شده است

به گفته مسوولان، در یک سال اخیر 259 فرد ملکی، بر اثر انفجار ماین‌ها در پنج ولایت شمال افغانستان، جان‌ باخته و یاهم زخم برداشته‌اند.
سید حسین؛ آمر عملیاتی زون شمال و شمال الشرق دفتر هیلوترست، گفت که کارمندان این اداره، با تمام مشکلات ساحات را از ماین پاک می‌کنند، اما به دلیل جنگ و ناامنی، این مناطق دوباره ماین فرش می‌شود.
وی افزود، در شرایط جنگی، کار برای ماین‌پاکان دشوار بوده و نمی‌نوانند به راحتی، تمام مناطق را از ماین پاک‌سازی کنند.
در همین حال محمد یوسف یوسفی؛ مسوول دفتر ساحوی زون شمال ریاست انسجام و همآهنگی تطهیر ماین اداره ملی مبارزه با حوادث، با ابراز نگرانی از این وضعیت، می‌گوید که دخالت زورمندان در امور کاری، ملوث شدن مناطق جدید با ماین و ادامه جنگ و ناامنی‌ها از چالش‌ها فراراه این اداره است.
یوسفی گفت، هنوزهم در زون شمال، 89 کیلومتر مربع مناطق ماین فرش است همه ساله، از مردم قربانی می‌گیرد.
از سویی هم مسوولان محلی بلخ، می‌گویند که مخالفان مسلح دولت برای افزایش مناطق تحت کنترول شان، در مناطق جدید، ماین جاسازی می‌کنند.
احمد ولی سنگر؛ مشاور مقام ولایت بلخ گفت که موجودیت ماین‌ها باعث شده است که بسیاری پروژه‌ها تطبیق نشود.
گفتنی‌ست که چهارم اپریل، با روز بین المللی آگهی از خطرات ماین‌ها و کمک در امور ماین پاکی مصادف است که همه ساله، این روز در افغانستان تجلیل می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA