ads

کارشناسان نظامی، افزایش ماین‌های مقناطیسی را ضعف استخباراتی می‌دانند

در پی افزایش انفجار ماين‌های مقناطیسی، روز دوشنبه نیز در نواحی هفتم و دهم شهر کابل دو انفجار ناشی از این نوع ماین‌ها صورت گرفت.

منصور یوسف‌زی
13 دلو 1399
کارشناسان نظامی، افزایش ماین‌های مقناطیسی را ضعف استخباراتی می‌دانند

در رویداد نخست که در ناحیه دهم رخ داد، موتر حامل خشنود نبی‌زاده؛ رییس دفتر وزارت دولت در امور صلح و موسس خبرگزاری خامه پرس، هدف انفجار قرار گرفت که در آن به کسی صدمه نرسید؛ اما در رويداد دوم که در ناحیه هفتم رخ داده دو تن به شمول یک نظامی جان باخته و یک تن دیگر که منسوب پولیس می‌باشد، زخمی شده‌‌است.

افزایش ماین‌های مقناطیسی، شهروندان کابل را نیز نگران ساخته‌است.

آنان می‌گویند، هر صبح شان را با انفجار ماین مقناطیسی آغاز می‌کنند.

این شهروندان، از حکومت و مسوولين امنیتی می‌خواهند که در قسمت جلوگیری از انفجار ماین‌های مقناطیسی اقدامات جدی روی دست گیرند.

کارشناسان مسایل نظامی اما، افزایش ماین‌های مقناطیسی را ضعف در ارگان‌های کشفی و استخباراتی دانسته می‌گويند، نفوذ مخالفين دولت در داخل نهادهای امنیتی، باعث شده که مسوولین نتوانند از این رویدادها جلوگیر کنند.

طاهر یرغل؛ کارشناسی نظامی به کلید گفت، حکومت بايد به هدف مهارکردن وضعيت کنونی، تلاش‌های استخباراتی و اوپراتیفی خود را افزایش دهد.اما مقام‌های قوماندانی امنیه کابل می‌گويند، برای کنترول وضعيت امنیتی، تلاش‌های شان جریان دارد و طی چندماه اخیر ده‌ها ماین‌گذار را بازداشت کرده‌اند.

فردوس فرامرز؛ سخنگوی قوماندانی کابل به کلید گفت، نگرانی‌های مردم به‌ خاطر افزایش ماین‌های مقناطیسی محسوس است و طی یک ماه گذشته از انفجار ۱۳ ماين مقناطیسی جلوگیری شده‌است.

این در حالی‌ست که در اين اواخر انفجار ماين‌های مقناطیسی افزایش یافته و از این طرف ترورهای هدف‌مند نیز صورت می‌گیرد.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA