ads

واکنش نماینده‌های مردم به اظهارات اخیر رییس ولسی جرگه

پس از گفته‌های اخیر میررحمان رحمانی؛ رییس ولسی جرگه که در اولین نشست کمیته 21 نفری که به منظور دخیل‌شدن مستقیم اعضای ولسی جرگه در پروسه‌ی صلح شکل گرفته بود، وی از طرحی اداره‌ی موقت در این نشست سخن زده و گفته که پیش‌نویس طرح ایجاد حکومت موقت را دریافت کرده و از این طرح به منظور حمایت از نظام و شورای ملی حمایت می‌کند.

مقدس هاشمی
13 دلو 1399
واکنش نماینده‌های مردم به اظهارات اخیر رییس ولسی جرگه

 

 

اما دقیقا یک روز بعد از این اظهارات رییس ولسی جرگه به روز دوشنبه، این اظهارات موجی از انتقادات نماینده‌گان مردم در ولسی جرگه را به همراه داشت.

این نماینده‌گان با انتقاد از اظهارت میررحمان رحمانی؛ رییس ولسی جرگه می‌گویند، آقای رحمانی نمی‌تواند به نماینده‌گی از اعضای ولسی جرگه و خانه‌ی ملت همچون اظهارات را داشته باشد.

نادرخان کتوازی؛ یک تن از اعضای ولسی جرگه که در نشست عمومی روز دوشنبه‌ی این مجلس صحبت می‌کرد، با انتقاد از صحبت‌های روز یک‌شنبه‌ی رییس ولسی جرگه، آن را غیرمسوولانه و خلاف اصول داخلی این مجلس و در تقابل با جمهوریت دانست.

وی می‌گوید، مردم و نماینده‌های مردم، خواهان حفظ جمهوریت بوده و در مقابله با هرنوع توطئه علیه نظام ایستاده‌گی می‌کنند.

درهمین حال مریم سما؛ یکی دیگر از نماینده‌های مردم در ولسی جرگه به گفته‌های آقای رحمانی نیز واکنش نشان داد.

وی، میررحمان رحمانی را متهم به سوءاستفاده از جایگاه و موقف‌اش به عنوان رییس ولسی جرگه کرده و خواهان لغو کمیته صلح مجلس نماینده‌گان شد.

اما میررحمان رحمانی؛ رییس ولسی جرگه، در نشست عمومی این مجلس به دفاع از خود پرداخته گفت، وی از این طرح که گویا حکومت موقت مطرح شده‌است به دلیل حمایت از شورای ملی و بقای نظام کنونی حمایت کرده‌است.

وی می‌گوید، نیاز است یک طرح جامع که برای همه اقشار جامعه، شورای ملی و جامعه بین‌المللی قابل قبول باشد، تهیه گردد.

این در حالی‌ست که مذاکرات صلح، از حدود دوهفته به ‌این‌سو متوقف شده‌است.

ولسی جرگه، خواهان آغاز هرچه‌زودتراین مذاکرات و برگشت طالبان به گفت‌و‌گو‌ها شده، تاکید می‌کند که مخالف هرگونه امتیازطلبی طالبان و گروه‌های شخصی در پروسه‌ی صلح است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA