ads

70 درصد اماکن مسکونی در افغانستان، به‌گونه غیرپلانی ساخته شده است

در ادامه برنامه حسابدهی دولت به ملت، وزارت شهرسازی و اراضی و اداره انکشاف زون پایتخت، امروز شنبه (11 دلو) گزارش کارکردهای خود را در جریان سال مالی 1399 را ارائه کردند.

نویسنده: مقدس هاشمی
11 دلو 1399
70 درصد اماکن مسکونی در افغانستان، به‌گونه غیرپلانی ساخته شده است

محمود کرزی؛ وزیر شهرسازی و اراضی، از مداخله اداره‌های دولتی در بخش سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در بخش ساخت‌وساز اماکن رهایشی، انتقاد نموده، گفت که این مداخلات باعث شده تا در 20 ساله گذشته، بخش سکتور خصوصی علاقه به سرمایه‌گذاری در این بخش نشان ندهد.
از سویی هم وی، از کمبود اماکن مسکونی در کابل خبر داده، گفت که این وزارت، در نظر دارد تا اماکن مسکونی بیشتر را تهیه و به اقساط مختلف به شهروندان سپرده شود.
درهمین حال سحر همدرد؛ معین امور ساختمانی وزارت شهر سازی و اراضی، با اشاره به طرح پروژه جدید شهر کابل می‌گوید، کارهای ابتدایی این پروژه آغاز گردیده و به تعداد سه هزار نمره رهایشی و بیش از ده هزار اپارتمان رهایشی، در این پروژه درنظر گرفته شده است.
وی، آن‌چه نگرانی مردم از گزارش نهادهای بین‌المللی مبنی بر نبود آب در مناطقی‌که این پروژه‌ تطبیق می‌شود، گفت که در این ساحات، آب کافی وجود داشته و در صورت برخورد با کم‌بود آب، این وزارت گزینه‌های بعدی را روی دست دارد.
با این حال گل‌رحمان طوطاخیل؛ معین امور زمین‌داری وزارت شهرسازی واراضی که دراین برنامه صحبت می‌کرد، گفت که هفتاد درصد از اماکن مسکونی در افغانستان، به‌گونه غیرپلانی ساخته شده است.
به گفته وی، این وزارت پلان‌های منظمی را به منظور ساخت اماکن پلان شده، روی دست دارد که قراراست درسال آینده، عملی گردد.
از سویی هم، مسوولان اداره انکشاف زون پایتخت نیز در برنامه حسابدهی دولت به ملت، برنامه‌های سال آینده این اداره را با مردم شریک کردند.
نجیب الله شینواری؛ رئیس عمومی اداره انکشاف زون پایتخت گفت، این اداره در سال مالی 1399 هشتادوشش درصد، بودجه انکشافی و هشتاد‌و‌چهار درصد از بودجه عادی خود را مصرف کرده است.
وی گفت، اداره انکشاف زون پایتخت، پلان‌های انکشافی برای سال مالی 1400 روی دست دارد و قراراست به اساس پلان مالی این سال، شهرک‌های مهاجرین نیز ساخته شود.
در برنامه حسابدهی دولت به ملت، مسوولان نهاد‌های حکومتی، گزارش فعالیت‌های یک سال مالی، چگونگی مصرف بودجه و تطبیق برنامه‌های اداره‌های مربوطه خود را با مردم شریک ساخته و در مورد پلا‌ن‌های های مالی سال آینده معلومات می‌دهند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA