ads

نهادهای مدنی، روسیه را به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه طالبان، متهم می‌کند

شماری ازنهادهای جامعه مدنی، سیاسی و خانواده‌های قربانی جنگ، روسیه را متهم به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه طالبان در کشور نموده، از حکومت افغانستان و شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهند تا دست روسیه را از مداخله در امور افغانستان کوتاه نمایند.

مقدس هاشمی
23 سرطان 1399
نهادهای مدنی، روسیه را به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه طالبان، متهم می‌کند

این گردهمایی که روز دوشنبه در کابل برگزار شد، فعالین مدنی و خانواده‌های قربانی جنگ حضور داشته و از حکومت خواستند تا مانع حمایت روسیه از گروه طالبان در کشور شوند.
حسن ناصری؛ یک‌تن از فعالین سیاسی که دراین گردهمایی حضورداشت، ضمن محکوم‌کردن روسیه به حمایت از گروه طالبان، می‌گوید مردم افغانستان، به هیچ کشور اجازه نمی‌دهد که در امورات کشورشان مداخله کند.
وی تاکید می‌کند که شکل‌گیری اجماع در داخل افغانستان می‌تواند راه حل جلوگیری از مداخله کشورها در امور افغانستان باشد.
وی از حکومت افغانستان می‌خواهد تا هرچه‌زودتر اجماع ملی را در داخل افغانستان شکل دهد.
فعالین مدنی با اشاره به پروسه‌ی صلح، این پروسه را فرصتی برای آوردن صلح دانسته و ادامه‌ی حمایت روسیه و تمویل مخالفان مسلح از سوی آن کشور را مانع آوردن صلح در کشور می‌دانند.
لطف‌الله مقصودی؛ یک‌تن از فعالان مدنی می‌گوید، باید هرچه‌زودتر گفت‌وگو‌های بین‌الافغانی آغاز گردد تا امیدواری‌ها نسبت به پروسه‌ی صلح از بین نرود.
وامل ساحل؛ فعال مدنی و برگزارکننده‌ی این گردهمایی می‌گوید، ادامه حمایت روسیه از طالبان، زمینه‌ی شکل‌گیری بیشتر گروه‌های مسلح را در کشور فراهم می‌سازد.
وی از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهد تا در قبال مداخلات و حمایت روسیه از گروه طالبان در افغانستان، بی‌تفاوت عمل ننموده و دست روسیه را از مداخله در امور افغانستان کوتاه نماید.
در حالی که روسیه، همواره به حمایت مالی و تسلیحاتی گروه طالبان در کشور متهم شده، اما این اتهامات همواره از سوی گروه طالبان و سفارت روسیه در کابل رد شده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA