ads

مایار: تا کنون در مصرف بودجه مبارزه با ویروس کرونا اختلاس صورت نگرفته است

مسوولان وزارت صحت عامه می گویند، آنعده از کارمندان این وزارت که در زمینه مصرف بودجه اختصاص یافته برای مبارزه با ویروس کرونا دست به فساد بزنند، از وظیفه برکنار و مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

نویسنده: خیرالبنات سادات
3 ثور 1399
مایار: تا کنون در مصرف بودجه مبارزه با ویروس کرونا اختلاس صورت نگرفته است

وحیدالله مایار؛ امروز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که رهبری وزارت صحت عامه، در امر مبارزه با فساد جدی بوده و تا کنون اسناد و مدارکی از اختلاس در بودجه مبارزه با ویروس کرونا، به دست این وزارت قرار نگرفته است.
به گفته وی، در صورتیکه کارمندان وزارت صحت عامه، از این بودجه دستبرد کنند، از وظیفه برکنار و به پنجه قانون سپرده خواهند شد.
مایار از مردم می‌خواهد که در صورت برخورد با قضایای فساد در اداره‌های مربوط وزارت صحت عامه، رهبری این وزارت را در جریان قرار دهند.
در همین حال، دیدبان شفافیت افغانستان می گوید، به دلیل نبود میکانیزم مشخص برای جلوگیری از فساد، سوء استفاده و اختلاس در زمینه مصرف بودجه اختصاص یافته برای مبارزه با ویروس کرونا، امکان فساد در این بخش وجود دارد.
ناصر تیموری؛ مسوول دادخواهی این نهاد می گوید، میکانیزمی برای نظارت از مصرف سرمایه ملی، در حکومت وجود ندارد و یا هم نهادهای تطبیق کننده این میکانیزم، خود به فساد آلوده اند.
این در حالیست که شهروندان کشور، از نبود شفافیت درروند توزیع مواد کمکی برای خانواده‌های نیازمند، در جریان قیود گشت و گذار، شکایت دارند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA