ads

مهلت پنج روزه برای حل اختلاف‌های سیای میان غنی و عبدالله به پایان رسید

میانجیگری برخی سیاسیون افغان به شمول حامد کرزی رئیس جمهور پیشین و عبد‌‌رب‌الرسول سیاف، رهبر جهادی، برای حل اختلاف‌های سیاسی میان رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله که خود را رئیس جمهور حکومت همه شمول می‌خواند، تا کنون نتیجه نداده است. رئیس جمهور غنی، یکشنبه هفته گذشته، به درخواست این سیاسیون، روند تعیین مقام‌های حکومتی […]

نویسنده: Jamshid Mujadedi
22 حمل 1399
مهلت پنج روزه برای حل اختلاف‌های سیای میان غنی و عبدالله به پایان رسید

میانجیگری برخی سیاسیون افغان به شمول حامد کرزی رئیس جمهور پیشین و عبد‌‌رب‌الرسول سیاف، رهبر جهادی، برای حل اختلاف‌های سیاسی میان رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله که خود را رئیس جمهور حکومت همه شمول می‌خواند، تا کنون نتیجه نداده است.
رئیس جمهور غنی، یکشنبه هفته گذشته، به درخواست این سیاسیون، روند تعیین مقام‌های حکومتی را برای پنج روز متوقف ساخت، تا به گفته وی فرصت بیشتر برای گفتگو های سیاسی فراهم شود.
اما پس از پایان این مهلت، در نخستین اقدام، فضل محمود فضلی مشاور ارشد خود در امور سیاسی را به عنوان رئیس عمومی اداره امور، تعیین کرد.
در همین حال فضل احمد معنوی، عضو تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله، در یک تویتی نگاشته که دو طرف همچنان روی موقف‌های خود پافشاری دارند.
این درحالیست که حکومت امریکا، به دلیل اختلاف‌های سیاسی میان غنی و عبدالله، یک میلیارد دالر از کمک‌های خود با افغانستان را کاهش داده و اعلام کرده است؛ در صورت ادامه این اختلاف‌ها، یک میلیارد دالر دیگر از این کمک‌ها نیز در سال 2021 میلادی قطع می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA