ads

اوباما و كاسترو، بر رفع تحريم ها عليه كيوبا تاكيد كردند

رائول کاسترو، رییس جمهور کوبا و باراک اوباما، رییس جمهور امریکا در یک نشست تاریخی در هاوانا توافق کرده اند که در کنار موجودیت اختلاف ها بر سر حقوق بشر با هم همکاری  خواهند کرد.  به گفته ی کاسترو، برای رفع تحریم های امریکا علیه کیوبا باید تلاش های بیشتر صورت گیرد و پایگاه دریایی آمریکا در گوانتانامو باید برچیده شود. رییس جمهور اوباما که پس از انقلاب سال ۱۹۵۹ برای نخستین بار به عنوان رییس جمهور این کشور به کیوبا سفر می کند گفته تحریم های تجارتی باید کاملا لغو شود.

نویسنده: The Killid Group
3 حمل 1395
اوباما و كاسترو، بر رفع تحريم ها عليه كيوبا تاكيد كردند

رائول کاسترو، رییس جمهور کوبا و باراک اوباما، رییس جمهور امریکا در یک نشست تاریخی در هاوانا توافق کرده اند که در کنار موجودیت اختلاف ها بر سر حقوق بشر با هم همکاری  خواهند کرد.  به گفته ی کاسترو، برای رفع تحریم های امریکا علیه کیوبا باید تلاش های بیشتر صورت گیرد و پایگاه دریایی آمریکا در گوانتانامو باید برچیده شود.
رییس جمهور اوباما که پس از انقلاب سال ۱۹۵۹ برای نخستین بار به عنوان رییس جمهور این کشور به کیوبا سفر می کند گفته تحریم های تجارتی باید کاملا لغو شود.
کاسترو در جریان یک نشست مشترک خبری با همتای امریکایی اش در اقدامی نادر به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد، وی افزود: در کشورش زندانی سیاسی وجود ندارد، و از خبرنگاران خواست “فهرستی به  وی دهند” تا  پس از این افراد “همین امشب” آزاد شوند.
با این حال، رییس جمهور امریکا نیز گفت که سرنوشت کیوبا را امریکا یا هیچ کشور دیگری تعیین نخواهد کرد و این مردم و رهبران سیاسی کوبا اند که سرنوشت خود شان را رقم می زنند.
کیوبا پس از انقلاب کمونیستی در سال 1959 و سرنگونی حکومت مورد حمایت امریکا، با واشنگتن  روابط سیاسی اش را قطع کرده و امریکا نیز کوبا را تحت تحریم های شدید اقتصادی و سیاسی قرار داده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA