ads

بیش از 5 تُن مواد خوراکی تاریخ گذشته در فاریاب سوختانده شد

مسئولان در ولایت فاریاب از جمع آوری ۵ و نیم تُن مواد خوراکی و نوشیدنی تاریخ گذشته در شهرمیمنه مرکز این ولایت خبر دادند.

آزادبیگ رسولی
10 میزان 1401
بیش از 5 تُن مواد خوراکی تاریخ گذشته در فاریاب سوختانده شد

این مواد خوراکی و نوشیدنی روز یک‌شنبه( ۱۰ میزان) در حضور نماینده‌گان صحت عامه، شاروالی، محیط زیست و دیگر نهادهای امنیتی سوختانده شد.

قاری نقیب الله حنفی آمر صنعت و تجارت ولایت فاریاب می‌گوید:”هیأتی که از سوی مقام ولایت فاریاب تعیین شده است، در جریان یک هفته ۶۱ قلم مواد خوراکی و نوشیدنی را از دوکان‌ها، خوراکه فروشی‌ها و گدام‌های شهرمیمنه جمع آوری کرده‌اند.”

به گفته‌ آمر صنعت و تجارت، این مواد که ارزش مجموعی آن ۶ لک و۸۰ هزار افغاني برآورد شده، شامل انواع مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکولی بودند.

در عین حال مصطفی خلیل‌زاد نماینده شاروالی و عضو هیأت جمع آوری می‌گوید:”مواد تاریخ گذشته از دکان‌ها و خوراکه فروشی‌های شهرمیمنه جمع آوری و با حضور داشت هیأت در ساحه قورق حریق شد.”

او از تاجران خواست تا از وارد کردن مواد خوراکی بی‌کیفیت و تاریخ گذشته خودداری کنند. همچنان وی از مردم خواست که هنگام خریداری باید متوجه‌ی تاریخ انقضای مواد باشند.
در همین حال، باشنده‌گان شهرمیمنه با استقبال از این اقدام حکومت محلی، خواهان ادامۀ این‌ روند در تمام ولسوالی‌های این ولایت هستند.

یکی از شهروندان می‌گوید:” مواد خوراکی و نوشیدنی بی‌کیفیت و تاریخ گذشته، باعث امراض گوناگون می‌شود و حکومت باید در قسمت جلوگیری این مواد، به جمع‌آوری آن ادامه دهد.”

مسئولان در فاریاب وعده کرده‌اند که به سلسله جمع آوری انواع مواد خوراکی و نوشیدنی‌های تاریخ تیر شده از شهر و سایر ولسوالی‌های این ولایت، در آینده نیز ادامه خواهد داد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA