ads

رکود بازار گندم در هرات

شماری از فروشنده‌گان در ولایت هرات می‌گویند که به دلیل افزایش بهای گندم در سال جاری، مردم کمتر به خریدن گندم روآورده و گندم‌های زیادی در گدام‌های آنان باقی مانده است. این فروشنده‌گان فقر و بیکاری را اساسی‌ترین عامل در کاهش فروش گندم در هرات می‌دانند.

مرجان وفا
9 قوس 1401
رکود بازار گندم در هرات

شماری از فروشنده‌گان‌گندم در هرات با ابراز نگرانی از  باقی ماندن گندم‌ها در گدام‌های شان می‌گویند که مردم به دلیل افزایش قیمت‌ها، از خریداری بیشتر گندم خودداری می‌کنند.

این فروشنده‌گان می‌افزایندکه آنان بهای گندم را بالا نبرده، بلکه امسال در مجموع بهای گندم نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

محمد گل یکی از گندم‌فروشان می‌گوید:”بهای گندم نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و خرید مردم مثل گذشته نیست؛ چون در سال‌های دیگر بازار گندم خیلی خوب بود.”

نادرشاه یکی دیگر از‌فروشنده‌گان گندم نیز از عدم توجه مردم به خرید گندم شکایت دارد.

“مردم خیلی نمی‌خرند، به دو دلیل: اول اینکه گندم‌های کمکی را می‌گیرند و دوم اینکه بهای گندم بالا است و مردم توان خریداری گندم بیشتر را ندارند.”

اما مسئولان ریاست زراعت هرات می‌گویند که هرات امسال حاصلات خوبی از گندم‌های للمی و آبی داشته و این یک نوید خوبی برای مردم است.

بشیراحمد احمدی، آمر امور زراعتی می‌گوید که در هرات امسال حدود ۱۸۰ هکتار زمین گندم کاشته شده که شامل گندم‌های للمی و آبی می‌شود.

“بارند‌گی‌ها تاثیرات خوبی بر گندم‌های للمی داشت. حدود ۶۰ درصد ساحات للمی افزایش یافته است. ما مجموعا بیش از ۵۹۰ هزار متریک تُن گندم تولید داریم. امسال در ساحات کشک کهنه، کشک رباط سنگی، گلران، کهسان و برخی از ولسوالی‌های دیگر حاصلات گندم خوب بود.”

با این حال گندم فروشان در ولایت هرات خواهان توجه جدی مسئولان در زمینۀ فروش گندم می‌باشند، زیرا از نظر آنان اگر گندم‌هایی که در گدام‌ها باقی مانده‌اند به فروش نرسند خراب و فاسد خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA