ads

غرس دوهزار نهال از سوی شرکت مخابراتی اتصالات در کابل

شرکت اتصالات در منطقه قرغه کابل حدود دوهزار اصله نهال را غرس می‌کنند.

صمدعلی نوازش
9 حمل 1403
غرس دوهزار نهال از سوی شرکت مخابراتی اتصالات در کابل

داکتر خالد کاکر، نماینده این شرکت می‌گوید که این شرکت پلان دارد که در سال‌های آینده نیز در مناطق مختلف کابل نهالشانی کند.

وی همچنان از مردم محل و مسئولان شاروالی خواست که در حفظ و نگهداری از این نهال‌ها همکاری کنند.

او گفت که شرکت مخابراتی اتصالات به هدف سرسبزی محیط زیست در افغانستان، کمپاین نهالشانی را آغاز کرده است:” امسال یک بار دیگر ما توانستیم که برای سرسبزی کشور دو هزار اصله نهال را غرس کنیم. از مردم منطقه و مسئولان شاروالی می خواهیم که در حفاظت از این نهال‌ها همکاری کنند.”

از سوی دیگر مولوی محمد خالق سجستانی، معاون بخش خدمات شهری شاروالی کابل می‌گوید که در سال جاری دومیلیون نهال از سوی این اداره غرس شده است.

به گفتۀ او، این نهال‌ها شامل انواع درختان بوده که یک مقدار آن نهال‌های پسته وبادام می‌باشد:” ما به همکاری ریاست سرسبزی امسال 2 میلیون نهال را غرس کرده‌ایم که یک تعداد آن نهال‌های پسته وبادام می‌باشند. سال گذشته ما 600 هزار نهال غرس کردیم که تمامی آنها حفاظت خواهد شد.”

درعین حال مسئولان ریاست سرسبزی شاروالی کابل می‌گویند مع پس از رویکار شدن امارت اسلامی در بخش سرسبزی شهر توجه خاصی صورت گرفته است.

مولوی عبدالوکیل متوکل، رییس این اداره می‌گوید که به هدف حفاظت از سرسبزی شهر در 132 پارک دفاتر دفاتر گشوده شده‌اند تا به این پارک‌ها رسیدگی شود.

او گفت:”هرکسی که برای ما نهال بیاورند، ما تقدیرش می‌کنیم. ما برای نگهداری از هر نهال تدابیر داریم. ما در 132 پارک در کابل دفاتری را گشوده‌ایم تا از سرسبزی این پارک‌ها حفاظت شود.”

گفتنی است که شرکت مخابراتی اتصالات درحالی اقدام به عرس دوهزار نهار می‌کند که همه ساله در سراسر کشور هزاران نهال غرس می‌شوند، اما به دلیل عدم توجه و یا آبیاری لازم، این نهال‌ها آنگونه که انتظار می‌رود نمو نمی‌کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA