ads

نسل‌کشی فلسطینیان ازسوی اسرائیل به‌روایت سازمان ملل

فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که اسرائیل مرتکب نسل‌کشی مردم غزه شده است. او از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا این رژیم را در زمینه‌های مختلف به‌خصوص در بخش تسلحاتی تحریم کنند. از سوی دیگر تور وینسلند، هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه گفته است که قتل و کشتار غیرنظامیان در غزه، به شکل بی‌سابقه‌ انجام شده است. این در حالی است که وزارت صحت فلسطین در غزه اعلام کرده که تاکنون ۳۲ هزار و ۴۱۴ تن در غزه کشته و ۷۴ هزار و ۷۸۷ تن دیگر زخمی شده‌اند، همچنان نزدیک به 8000 نفر ناپدید شده‌اند.

مسرور تابش
8 حمل 1403
نسل‌کشی فلسطینیان ازسوی اسرائیل به‌روایت سازمان ملل

اسرائیل از حدود 6 ماه به این‌سو اقدام به محاصره غزه و سپس  اقدام به کشتار مردم ملکی و حمله بر این سرزمین کرده است.

براساس گزارش‌ها، حملات اسرائیل مردم فلسطین را با قحطی شدید، عدم دسترسی به دوا،  آب و برق قرار داده است، در حدی که دیگر شفاخانه‌های غزه قادر به پذیرش و درمان مجروحان هم نیستند.

در این مدت ۳۲ هزار و ۴۱۴ نفر از مردم غزه کشته و بیش از ۷۴ هزار نفر زخمی شدند. علاوه‌بر این تمامی زیربناهای این شهر تخریب، هزاران نفر آواره و هزاران تن دیگر ناپدید و یا زیر آوار شده‌اند که در نتیجه براساس موازین حقوق بشری، یک نسل‌کشی واقعی در این منطقه صورت گرفته است.

این موضوع تاکنون بارها از سوی مسئولان در فلسطین و رهبران جهان مطرح شده، اما سازمان ملل به آن توجهی نداشت.

به تازگی فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد تایید کرد که اسرائیل مرتکب نسل‌کشی مردم غزه شده است. او از کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواست که این رژیم را در زمینه‌های مختلف به‌خصوص در بخش تسلحاتی تحریم کنند.

“یکی از مهم‌ترین شواهد در این خصوص این است که نظامیان اسرائیل تحت رهبری اداری و نظامی دولتی، عمدا قوانین جنگ را نقض می‌کنند تا نسل‌کشی علیه مردم فلسطین را مشروع جلوه دهند. هزاران نفر دستگیر شده و به‌طور سیستماتیک در معرض رفتارهای غیرانسانی و تحقیرآمیز قرار گرفته‌اند. تصریح می‌کنم که این وضعیت غیرقابل پیش‌بینی را که فلسطینیان تجربه می‌کنند، برای نسل‌ها ادامه خواد داشت.”

آلبانزه افزود که از اثر حملات اسرائیل 70 درصد از مناطق مسکونی در غزه نابود و 80 درصد جمعیت این منطقه نیز وادار به ترک خانه‌های خود شده‌اند. او خاطرنشان کرد که بسیاری از اجساد هنوز زیر آوار قرار دارند.

از سوی دیگر تور وینسلند، هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه گفته است که قتل و کشتار غیرنظامیان در غزه، به شکل بی‌سابقه انجام شده است.

“ما کشتار هزاران غیرنظامی فلسطینی که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند را محکوم می‌کنیم. کشتار دسته جمعی فلسطینیان در غزه به هیچ وجه قابل توجیه نیست و گرسنگی در شمال غزه در آستانه وقوع است.”

این در حالی است که اسرائیل با وجود خواست‌ کشورهای مختلف و سازمان ملل متحد، حاضر به پذیرفتن برقراری آتش‌بس در غزه نیست و به ادامه جنگ اصرار دارد؛ جنگی که ادامه آن جان دو میلیون باشندۀ غزه را به شدت تهدید می‌کند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA