ads

حفظ قرآنکریم و یادگیری حرفه ازسوی زندانیان در هرات

مسئولان زندان هرات می‌گویند که برای نخستین بار به تعداد 125 زندانی در محبس این ولایت از دوره حفظ قرآن‌کریم و سواد آموزی  فارغ شده‌اند. آنان می‌افزایندکه درحال حاضر کورس‌های سوادآموزی، تعلیم و تربیه و  فن و حرفه در این محبس جریان دارد و تلاش می‌شود تا همه زندانیان از این برنامه‌ها مستفید شوند.

رقیه حسینی
8 حمل 1403
حفظ قرآنکریم و یادگیری حرفه ازسوی زندانیان در هرات

مسئولان زندان هرات می‌گویند که 125 زندانی در  این ولایت از دوره حفظ قرآن‌کریم و سواد‌آموزی  فارغ شده‌اند.

مولوی محمد نبی خلیل، مدیر عمومی زندان هرات می‌گوید:”حدود ۷۵ تن از دوره حفظ قرانکریم فارغ شده‌اند و حدود ۵۰ تن دیگر  از بخش سوادآموزی فارغ شده‌اند. بیش از صد نفر هم مصروف فراگیری فن و حرفه هستند”.

او می‌افزایدکه مسئولان زندان هرات با فراهم سازی زمینه آموزش برای زندانیان، تلاش دارند زندان را به یک مدرسه تبدل کنند تا زندانیان به عنوان اشخاص مفید به جامعه برگرند و بتوانند با استفاده از حرفه‌هایی که آموخته‌اند، برای شان کار پیدا کنند.

 در همین حال نعمت‌الله ارشاد، آمر بخش اطفال زندان هرات می‌گویدکه در حال حاضر تمامی زندانیان بشمول زنان و کودکان تحت آموزش‌های فن و حرفه قرار دارند و برای ده‌ها زندانی بی‌سواد فرصت سوادآموزی و آموختن تلاوت قرآن کریم نیز فراهم شده است.

“برای زندانیان از سوی ریاست معارف استادان می‌آیند و آنان را تدریس می‌کنند. همچنان استادانی از طرف ریاست حج و اوقاف نیز داریم که به زندانیان تدریس می‌کنند.”

از سویی هم برخی زندانی‌هایی که از این برنامه‌های آموزشی بهره‌منده شده‌اند، زندان را یک محیط اصلاح می‌دانند و می‌گویند که اکنون این محیط برای شان همانند یک مدرسه شده است.

غلام دستگیر، یکی از  این زندانیان که در مدت چند ماه توانسته قرآنکریم را به گونۀ کامل حفظ کند، می‌گوید:”من 18 ماه می‌شود که در حبس هستم. در این مدت به اشتباهاتی که داشتم پی‌بردم. الحمدلله قاری قرآن شریف می‌شوم، خیلی خوشحال و راضی هستم”.

گفتنی است که بنابر معلومات مسئولان زندان هرات، درحال حاضر حدود یک هزار و 900 زندانی مرد و 300 زندانی زن، در این زندان بسر می‌برند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA