ads

سفر تام وست به هند و امارات متحده عربی  

تام وست نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان به کشور‌های هند و امارات متحده عربی سفر کرد. تام وست، هدف از این سفر را گفت‌وگوها با شرکای امریکا در مورد همکاری‌ها در حمایت از مردم افغانستان خوانده است. با این حال، ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی می‌گویدکه سفر تام وست مربوط به پالیسی های ایالات متحده امریکا وکشورهای منطقه است و ما خواهان روابط خوب با تمام کشورهای جهان هستیم.

بهشته کوهستانی
4 حمل 1403
سفر تام وست به هند و امارات متحده عربی  

تام وست نماینده‌ی ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان می‌گویدکه در جریان سفرش به کشورهای هند و امارات متحده عربی، با شرکایی خود درمورد همکاری ها و حمایت از مردم افغانستان گفت‌گوخوهد کرد.

تام وست در شبکه ایکس نوشته است که  در این سفر با مقام‌های هندی و امارات متحده عربی در مورد افغانستان گفت‌وگو می‌کند.

این در حالی است که تام وست در دوسال گذشته سفر‌ها و دیدار‌های زیادی با مقامات کشور‌‌های منطقه در مورد افغانستان داشته است.

از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی می‌گویدکه سفر‌های نماینده ویژه امریکا به کشور های منطقه و گفت و گو های وی  در مورد همکاری‌ها و حمایت از مردم افغانستان به پالیسی ایالات متحده امریکا وکشورهای منطقه ارتباط دارد:

” سفر تام وست ارتباط به پالیسی امریکا و کشور های منطقه دارد، دوم اگر بحث درمورد افغانستان باشد ما پیشرفت های که در افغانستان داریم و امنیت، ثبات و آرامش در افغانستان در نظر گرفته شود وبااین همه همکار باشند تا باعث امن منطقه ورشد اقتصادی شود.”

 با این حال، شماری از آگاهان مسایل سیاسی به این باورهستند که سفر تام وست به کشور های منطقه وگفت‌وهای وی درمورد افغانستان درزمینه های سیاسی و اقتصادی به نفع افغعانستان است.

 ویس ناصری تحلیلگر مسایل سیاسی می گوید:

” سفر توماس وست به کشورهای منطقه درمورد افغانستان نقش مهمی در مسایل سیاسی واقتصادی کشور دارد.”

 برخی دیگر از آگاهان مسایل سیاسی با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان می‌گویند که سفر تام وست به کشور‌ هند که یکی از کشور های بزرگ در سطح منطقه است، وهمچنان کشور های مانند: روسیه، پاکستان، کشورهای آسایی میانه، خاور میانه  به ویژه امارات متحده عربی در تحولات سیاسی و اقتصادی و جنگ و صلح افغانستان تاثیرگذار می باشد.

  مقصود حسن زاده یکی دیگر از آگاهان مسایل سیاسی می گوید:

” تام وست نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، اگر به کشور های منطقه سفر می‌کند تاثیر مستقیم بر اوضاع افغانستان دارد،  کشور های هند و امارات متحده عرب روابط خوب با امارت اسلامی دارند و همچنان امریکا می خواهد که با افغانستان روابط نزدیک داشته باشد ”   

این در حالی است که تام وست سال گذشته نیز در سفرش  با مقامات هند، جاپان و امارات متحده عربی دیدار ودرمورد افغانستان و گفتگو کرده بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA