ads

آغاز سال تعلیمی 1403 در هرات

مسئولان در ریاست معارف ولایت هرات از جذب نزدیک به 100 هزار شاگرد در سال جدید تعلیمی خبر داده و از تلاش‌ها برای حل مشکلات معلمان و شاگردان در مناطق دور افتاده این ولایت سخن می‌زنند. از سویی هم مسئولان در اتحادیه مکاتب خصوصی در این ولایت، می گویند که همزمان با شروع سال تعلیمی، شماری از مدارس دینی نیز زمینۀ آموزش را برای دختران، از صنف اول تا دوازدهم فراهم کرده‌اند.

روح الله دانش
2 حمل 1403
آغاز سال تعلیمی 1403 در هرات
عکاس: روح‌الله دانش

مسئولان ریاست معارف ولایت هرات به مناسبت آغاز سال تعلیمی 1403 روز چهارشنبه (اول حمل) همایشی را با حضور مقامات محلی این ولایت برگزار نموده و از تلاش‌ها برای تقویت نظام آموزشی سخن زدنند.
رحمت‌الله جابر، رییس معارف این ولایت در این همایش گفت که در سال تعلیمی جدید نزدیک به 100 هزار دانش‌آموز جذب خواهند شد، اما دانش‌آموزان در برخی مناطق دور افتاده با کمبود مکتب و معلم مواجه‌اند.

“ما در مناطق محروم و دور افتاده با کمبود معلم مواجه هستیم. این مشکل را با وزارت شریک کرده‌ایم که برای ما وعده حل کردن آنرا داده است. تقریبا یک هزار و 400 مکتب خصوصی و دولتی در ولایت هرات داریم که از این میان 400 مکتب نیاز به ترمیم دارند.”

در همین حال سید اکرام‌الدین حبیبی، رییس اتحادیه مکاتب‌ خصوصی ولایت هرات با تاکید بر فراهم شدن زمینۀ آموزش برای دختران بالاتر از صنف ششم می‌گوید:”برای خواهران مدارس دینی خصوصی نیز باز شده که در این مدارس 50 فیصد مضامین عصری و 50فیصد مضامین دینی تدریس می‌شود. دختران در ولایت هرات می‌توانند از این مدارس هم مستفید شوند.”

نثار احمد محمدی، یک تن از معلمان در این همایش با تاکید بر اهمیت فراگیری دانش گفت:”به هر میزانی که دروازه‌ مکتب باز شود به همان میزان دروازه زندان‌ بسته می‌شود. چه خوب است که سرمایه گذاران در زمینه ایجاد مکتب‌ها سرمایه گذاری نمایند.”

در این همایش نور احمد اسلام جار، والی ولایت هرات نیز حضور یافته و بر فراهم سازی زمینه آموزش و تعلیم تاکید کرد. او تعلیم و تحصیل افراد را یگانه راه پیشرفت جامعه عنوان کرده وگفت:”ما هر قدر به پیشرفت معارف توجه کنیم، به همان اندازه به ترقی کشور توجه کرده‌ایم. معلم سزاور این است که ما وی را با طلا وزن کنیم، چون وی سرنوشت کودک ما را می‌سازد.”

سال تعلیمی جدید در حالی آغاز می‌شود که بیش از 900 روز است که دختران بالاتر از صنف ششم  اجازه رفتن به مکتب را ندارند، اما مسئولان وزارت معارف با پخش یک اعلامیه به مناسبت سال تعلیمی 1403 ، از فراهم‌سازی  خدمات متوازن در زمینه معارف در تمام نقاط کشور خبر داده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA