ads

مبصرین سیاسی: پاکستان با آتش بازی می‌کند

شماری از مبصرین سیاسی ضمن استقبال از موقف‌گیری امارت اسلامی در برابر حملات هوایی پاکستان بر مناطقی در ولایت‌های پکتیکا و خوست، این عملکرد اسلام‌آباد را برخلاف تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی دانسته و آنرا تجاوز آشکار برخاک افغانستان می‌خوانند. در همین حال سرپرست سفارت پاکستان در پیوند به این موضوع در وزارت امور خارجه احضار شده است.

کلید
29 حوت 1402
مبصرین سیاسی: پاکستان با آتش بازی می‌کند

حملات هوایی نیروهای پاکستانی بر مناطقی در ولایت‌های پکتیکا و خوست، با واکنش‌های تندی همرا شده است. شماری از مبصرین سیاسی این عملکرد پاکستان را تجاوز آشکار بر خاک افغانستان و برخلاف قوانین بین‌المللی می‌خوانند.

آنان همچنان از موقف گیری امارت اسلامی در برابر این حملات استقبال نموده و می‌گویند که پاکستان باید از شکست کشورهای متجاوز بر افغانستان درس عبرت بگیرد.

عبدالجمیل شیرانی، یکتن از مبصرین سیاسی درمورد می‌گوید:”پاکستان با چنین عمکردی درحقیقت با آتش بازی کرده است. افغان‌ها بزرگترین کشورهای جهان را که به خاک افغانستان تجاوز کرده‌اند، با شجاعت شکست داده‌اند.”

 محب‌الله شریف، یکتن دیگر از مبصرین سیاسی می‌گوید با آنکه پاکستان همواره خود را یک کشور دوست برای افغانستان توصیف می‌کند، اما با چنین عملکردش نشان داد که دوست نه، بلکه دشمن سرسخت افغان‌ها است.

“این عملکرد اسلام‌آباد بدور از انسانیت وحسن همجواری بود. باید افغان‌ها درکنار امارت اسلامی، در برابر این گونه اقدامات بی‌شرمانه پاکستان ایستادگی کنند تا درس بزرگی به این کشور شود.”

گفتنی است که امارت اسلامی پس از این حملات اسلام‌آباد اعلام کرد که پاکستان دست به اقدامی زده که پیامد ناگواری بر روابط دو کشور دارد و کنترول پیامدهای دیگر آن از دست آن کشور خارج است.  

همچنان براساس اعلامیه وزارت امور خارجه، سفیر پاکستان در کابل از سوی این وزارت احضار شده و اعتراضات شدید امارت اسلامی در پیوند به این حمله، به وی تسلیم شده است.

به گفته منبع، وزارت امور خارجه در کنار محکوم کردن این حملات، به پاکستان گوشزد کرده است که امارت اسلامی تجربه طولانی مبارزه برای آزادی در برابر ابرقدرت‌های جهان را دارد و تجاوز به خاک خود را نمی‌تواند تحمل کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA