ads

اسرائیل مانع ورود کمک‌های بشری به غزه

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که اسرائیل از ورود کمک‌ها به نوار غزه جلوگیری و از گرسنگی به عنوان سلاح در برابر فلسطین استفاده می‌کند. از سوی دیگر الکساندر دی کرو، صدراعظم بلجیم در نشستی از اسرائیل خواست که براساس قوانین بین‌المللی اجازه دهد تا کمک‌های بشری به مردم غزه برسد و وضعیت بهبود پیدا کند.

مسرور تابش
28 حوت 1402
اسرائیل مانع ورود کمک‌های بشری به غزه

این روزها به دلیل ادامۀ حملات اسرائیل بر نوار غزه، قحطی و گرسنگی در این منطقه بیداد می‌کند و جان شمار زیادی از باشنده‌های غزه در معرض خطر قرار دارد. به‌تازگی سازمان ملل متحد از عواقب شدید سوء تغذیه خبر داده و اعلام کرده است که آمارها نشان‌دهندۀ دو برابر شدن سؤ تغذیه نسبت به چند ماه گذشته است.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد شدید از اسرائیل، این رژیم را مسئول وضعیت کنونی عنوان کرده و افزود که اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاح علیه فلسطین استفاده می‌کند.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت:”اسرائیل از گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی استفاده می‌کند. صدها هزار نفر به معنای واقعی کلمه از گرسنگی می‌میرند. از جمله بسیاری از کودکان به دلیل نبود غذا جان‌های شان را از دست می‌دهند. شواهد زیادی وجود دارد که کنترول زیادی در سرحدات وجود دارد و اسرائیل از ورود کمک‌ها جلوگیری می‌کند.”

بورل در ادامه بر حمایت اروپا از راهکار دو دولت مستقل تاکید کرده و گفت که برای فلسطینی‌ها باید این حق داده شود که آنان دولت خود شان را داشته باشند.

از سوی دیگر، الکساندر دی کرو، صدراعظم بلجیم در یک کنفرانس خبری از اسرائیل خواست که براساس قوانین بین‌المللی اجازه دهد تا کمک‌های بشری به مردم غزه برسد و وضعیت بهبود پیدا کند.

“شرایط کنونی در غزه قابل قبول نیست. شمار زیادی از افراد ملکی جان‌های شان را از دست داده‌اند و شماری هم در معرض خطر قرار دارند. اسرائیل باید براساس قوانین بین‌المللی، اجازه ورود کمک‌های بشری به مردم غزه را بدهد. این مسئولیت ما است که غذا، آب و دوا به غزه برسانیم.”

دی کرو ابراز امیدواری کرد که در ماه رمضان آتش‌بس تأمین و مردم غزه در آرامش زندگی کنند.

این در حالی است که تلفات ملکی در غزه به دلیل ادامۀ حملات اسرائیل، گرسنگی و عدم دسترسی به خدمات صحی، هر روز در حال افزایش است.

وزارت صحت فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که در حملات تازۀ اسرائیل طی 24 ساعت گذشته 92 فلسطینی کشته و 130 تن دیگر زخمی شده‌اند. این نهاد شمار مجموعی قربانیان حملات اسرائیل برغزه را 31 هزار و 645 نفر و شمار زخمی‌ها را نیز 73 هزار و 676 نفر اعلام کرده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA