ads

برگزاری رقابت‌های قهرمانی فوتبال در زون شمال

رقابت‌های فوتبال زون شمال کشور به هدف انتخاب تيم برتر برای اشتراک در مسابقات مرکزی، با میزبانی ولايت فارياب آغاز شد. این مسابقات با اشتراک 5 تیم برتر ولایات سمنگان، بلخ، سرپل، جوزجان و فاریاب به شکل دوره‌ای آغاز گردیده و قرار است برای 5 روز ادامه یابد.

آزادبیگ رسولی
20 قوس 1402
برگزاری رقابت‌های قهرمانی فوتبال در زون شمال

رقابت‌های قهرمانی زون شمال افغانستان میان 5 ولایت ازسوی فدراسیون فوتبال کشور با میزبانی ولایت فاریاب، بعداز ظهر روز یکشنبه(19 جدی) در استدیوم غلام محمد میمنه‌گی آغاز شد.

دراولین بازی این رقابت‌ها از میان 10 بازی فوتبال، تیم اتفاق بلخ و با نتیجه 2 بر0 امام یحیی سرپل را شکست داد و سرسبزیاشلر فاریاب با نتیجه 2 بر0 تیم پیروزی سمنگان را شکست داد.

ملاغلام رسول مرادی، آمرتربیت بدنی ولایت فاریاب با آغاز این رقابت‌ها به رادیو کلید گفت که با درخواست و تفاهم فدراسیون فوتبال افغانستان، رقابت‌های قهرمانی فوتبال زون شمال امسال در ولایت فاریاب برگزار می‌شود و قهرمان این زون به نمایندگی از زون شمال کشور با زون‌های دیگر به رقابت خواهد پرداخت.

“بازی زون شمال امسال به میزبانی فاریاب گرفته شد. مسابقات آغاز شده و 5 روز طول می کشد و بازی دوره ای است. روزانه دو بازی انجام می‌شود و تا روز پنجشنبه تمام می‌شود.”

با این حال گل احمد خیری، سرپرست فدراسیون فوتبال فاریاب می‌گوید تیم‌هایی که از5 ولایت زون شمال نمایندگی می‌کنند، باهم به رقابت پرداخته و قهرمان این مسابقات به مرحله بعدی به نمایندگی از زون شمال با 6 زون دیگر در مرکز کشور بازی خواهد کرد.

آقای خیری می‌افزاید که فاریاب برای اولین بار میزبانی مسابقات زون شمال را بدون حمایت مالی فدراسیون فوتبال افغانستان، برعهده گرفته است.

“سال‌های قبل فدراسیون افغانستان مصارف و کرایه رفت و برگشت تمامی تیم‌ها را می‌پرداخت، اما امسال متاسفانه به دلیل نبود بودجه، نه معاش دریافت کردیم و نه به‌خاطر برگزاری مسابقات بودجه به ما داده شده، چون بودجه نیست و به این دلیل، ولایتی که میزبانی می‌کند باید تمامی مصارف مسابقات را پرداخت کند.”

درعین حال حاجی عبدالله مرادی، مربی تیم سرسبزیاشلرفاریاب با ابراز خرسندی از نتیجه اولین رقابت تیمش می‌گوید:”این مسابقات باید وقتتر برگزار می‌شد، اما بنابر مشکلاتی که در مرکز بود، این مسابقات با تاخیر برگزار شده است. ما از 4 ماه به اینسو آمادگی داشتیم که مسابقه بدهیم.”

رقابت‌های زون شمال افغانستان درحالی به میزبانی ولایت فاریاب برگزار می‌شود که فدراسیون فوتبال افغانستان برای امسال هیچ بودجه‌ای را برای برگزاری این رقابت‌ها تامین نکرده است و قرار است ولایات میزبان تمام مصارف این مسابقات را بپردازد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA