ads

برگزاری نمایشگاه علمی و فرهنگی در هرات

پنجمین دور نمایشگاه علمی و فرهنگی مکاتب پسرانه افغان-ترک در ولایت هرات، روز چهارشنبه( 8 قوس) برگزار شد. مسئولان برگزاری این نمایشگاه، هدف از برگزاری آنرا ارتقای استعداد و ظرفیت شاگردان عنوان می‌کنند. در همین حال اشتراک کنندگان این نمایشگاه برگزاری چنین نمایشگاه‌ها را زمینه‌ساز رقابت‌های سالم و باعث شگوفایی استعداد شان می‌دانند.

 رقیه حسینی
8 قوس 1402
برگزاری نمایشگاه علمی و فرهنگی در هرات

پنجمین دور نمایشگاه علمی و فرهنگی مکاتب پسرانه افغان-ترک در هرات برگزار شد. مسئولان، برگزاری این نمایشگاه می‌گویند که در این نمایشگاه بیش از 100 پروژه در بخش‌های مختلف، برای دو روز به نمایش گذاشته شده است.

وزیر احمد فوشنجی، مسئول تدارکات این نمایشگاه هدف از راه‌اندازی آنرا شگوفایی استعداد و ظرفیت شاگردان عنوان می‌کند.

“در این نمایشگاه بالاتر از 100 پروژه مفید وجود دارد که توسط بیش از 150 تن از شاگردان ما ترتیب شده است.”

در همین حال رحمت‌الله جابر، رییس معارف هرات در مراسم افتتاح این نمایشگاه ضمن استقبال از برگزاری این نمایشگاه، گفت که این اداره تلاش دارد به منظور ارتقای ظرفیت شاگردان، چنین نمایشگاه‌هایی را در تمام مکاتب هرات برگزار کند.

“خلاقیت و ابتکاراتی که این شاگردان انجام دادند، قابل قدر است و ما در حد کافی از چنین نمایشگاه‌ها پشتیبانی می‌کنیم و خواهیم  کرد.”

از سویی هم، اشتراک کنندگان این نمایشگاه از برگزاری آن ابراز خرسندی ‌کرده و برگزاری چنین نمایشگاه‌ها را زمینه‌ساز رقابت سالم و سبب  شگوفایی استعداد شان می‌خوانند.

حجت‌الله حیدری، یکی از شاگردانی که در بخش رباتیک این نمایشگاه پروژه دارد، می‌گوید که او توانسته یک دستگاه حکاکی دیجتل را برای شرکت‌های صنعتی بسازد.

او می‌افزایدکه اگر از کار شاگردان حمایت صورت گیرد، آنان می‌توانند پروژه‌های شان را توسعه داده و به تولید برسانند.

“این پروژه ما در بخش قالب‌سازی و حکاکی، در صنعت استفاده می‌شود. این دستگاه را ما به درخواست شرکت‌های صنعتی که در ولایت هرات فعالیت دارند ساخته‌ایم.”

میلاد، شاگردی که در بخش انمیشن‌سازی در این نمایشگاه پروژه دارد، می‌گوید که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها، می‌تواند سبب ایجاد انگیزه میان شاگردان شود.

“وقتی این رقم نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود، بچه‌ها می‌توانند با ارائه دادن پروژه‌‌های مختلف، استعداد شان را برای دیگران نمایش دهند و حتی برای پروژه‌هایی که قابل تشویق است، می‌توانند اسپانسر و یا مشوق مورد نظر بدست بیارند.”

گفتنی است که در سال‌های پیشین شاگردان دختر نیز در این گونه نمایشگاه‌ها حضور داشتند و دستاوردهای شان را به نمایش می‌گذاشتند. اما در سال‌های اخیر به‌دلیل ممنوعیت آموزش دختران بالاتر از صنف ششم، آنان از حضور در این گونه نمایشگاه‌ها محروم استند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA