ads

آغاز کمپاین واکسین پولیو در هرات

دورجدید کمپاین واکسین پولیو(بیماری فلج کودکان) از سوی ریاست صحت عامه امروز در ولایت هرات آغاز شد. مسئولان واکسیناسیون در زون غرب کشور می‌گویند که در این کمپاین به تعداد 278 هزار 422 کودک زیر پنج سال، واکسین پولیو خواهند شد.

 رقیه حسینی
5 قوس 1402
آغاز کمپاین واکسین پولیو در هرات

دورجدید کمپاین واکسین پولیو(بیماری فلج کودکان) از سوی ریاست صحت عامه در ولایت هرات آغاز شد.

قرار است از طریق این کمپاین به تعداد 278 هزار 422 طفل زیر پنج سال در شهرهرات، ولسوالی شیندند و کمپ شیدایی، واکسین شوند.

داکترعبدالوحید رحمانی، مسئول واکسیناسیون زون غرب کشور می‌گوید که کمپاین واکسین پولیو روز دوشنبه(6 قوس) به گونۀ رسمی ازسوی واکسیناتوران آغاز می‌گردد و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

 او هدف از راه‌اندازی این کمپاین را این‌گونه بیان می‌کند:”این کمپاین تنها درجاهایی که احساس خطر می‌شود، راه‌اندازی شده است، به خصوص ولسوالی شیندند و شهر هرات، چون این مناطق در مجاورت با ولایت‌هایی قرار دارند که دارای نمونه‌های محیطی مثبت می‌باشند.”

در همین حال فرید احمد ایوبی، آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات همکاری مردم را در محو بیماری پولیو مهم خوانده و می‌گوید که این اداره از طریق رسانه‌ها و برگزاری برنامه‌های فرهنگی، در تلاش آگاهی‌دهی برای مردم می‌باشد.

“ما در این تلاش هستیم که بتوانیم از طریق فرهنگ‌سازی، به هموطنان ما آگاهی بدهیم. آنها باید بدانند که تطبیق واکسین پولیو برای کودکان شان و در کل برای جامعه، یک مسئله حیاتی است.”

از سویی هم مولوی جلال‌الدین حقانی، مدیر تعلیمات اسلامی ریاست ارشاد، حج و اوقاف هرات ضمن تاکید بر اهمیت صحت از دیدگاه اسلام، از مردم می‌خواهد که برای تطبیق بهتر واکسین پولیو، با  واکسیناتوران همکاری نموده و کودکان شان را واکسین کنند.

“از تمام علما در شهر و ولسوالی‌های هرات که با اداره حج و اوقاف همکاری دارند، خواهشمندیم که در قسمت واکسین پولیو با تیم‌های ریاست صحت عامه همکاری داشته باشند تا این پروگرام به‌شکل درست تطبیق شود.”

کمپاین واکسین پولیو در ولایت هرات در حالی آغاز می‌گردد که به گفتۀ مسئولان صحی، امسال 6 مورد بیماری مثبت پولیو در افغانستان و 3 مورد در پاکستان به ثبت رسیده است.

 به گفتۀ مسئولان صحی در هرات، با راه‌اندازی این کمپاین‌ها تلاش‌ می‌شود تا هیچ واقعه مثبت پولیو در آینده در حوزه غرب کشور به ثبت نرسد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA