ads

لحظه شماری دختران برای اخذ امتحان کانکور

شماری از دختران واجد شرایط برای اشتراک در امتحان کانکور، خواهان برگزاری این امتحان برای دختران استند. آنان می‌گویند که با مشکلات فراوان دوازده سال درس خوانده‌اند و اکنون برای امتحان کانکورلحظه شماری می‌کنند. این درحالی است که مسئولین اداره ملی امتحانات می‌گویند که تاکنون زمان اخذ امتحان دختران به گونۀ دقیق معلوم نیست و آنان متظر هدایت رهبری می‌باشند.

هاجر جعفری
21 اسد 1402
لحظه شماری دختران برای اخذ امتحان کانکور

دختران واجد شرایط امتحان کانکور بار دیگر  از حکومت می‌خواهند که تاریخ برگزاری امتحان کانکور دختران را اعلام کرده و سرنوشت آنان را مشخص سازد.

این دختران با نگرانی از آینده شان می‌گویند که با مشکلات فراوان دوازده سال درس خوانده و خود را برای اشتراک در امتحان کانکور آماده کرده‌اند.

فریبا، یکتن از دختران واجد شرایط امتحان کانکور می‌گویدکه مشکلات اقتصادی را بردوش گرفته و شب و روز برای اشتراک در امتحان کانکور آمادگی گرفته است.

“یک سال است که من حتی برایم یک جوره لباس نخریدم، با کفش‌های پاره -پاره به صنف آماد‌گی کانکور رفته‌ام و برای تهیه فیس کورس از طرف شب خامک دوزی کردم، حال که زمان امتحان نامعلوم است، نمی‌دانم که به خانواده خود چه جواب بدهم.”

در عین حال نسرین، یکتن دیگر از این دختران می‌گویدکه تمام امید و آروزیش این بوده که زمانی بتواند به پوهنتون راه یابد، اما اکنون از بی سرنوشتی رنج می‌برد.

“اگر امتحان کانکور بزودی گرفته شود، بسیار خوب می‌شود، چون ما آماد‌گی برای امتحان گرفتیم و بسیار با علاقمندی در انتظار سپری نمودن امتحان استیم.”

با این حال مسئولین اداره ملی امتحانات هرچند در مورد برگزاری امتحانات کانکور دختران جزئیات ارایه نمی‌دهند، اما می‌گویند که فورم امتحان قبلا برای دختران توزیع شده و هر زمانی که برای شان هدایت داده شود، امتحان دختران اخذ خواهد شد.

ناصر خان شیرزی، سخنگوی اداره ملی امتحانات می‌گوید:”هنوز تصمیمی در مورد اخذ امتحان کانکور دختران گرفته نشده، ما قبلا فورم‌های امتحان کانکور را توزیع کرده بودیم و در انتظار معلوم شدن زمان امتحان استیم.”

این درحالی است که امتحان کانکور پسران در 29 و 30 ماه سرطان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. همچنان مسئولان اداره ملی امتحانات از تغییر سیستم اخذ امتحان کانکور  به گونۀ آنلاین نیز خبر می‌دهند.

گفتنی است که دختران از ماه قوس 1401 خورشیدی به این سو از رفتن به پوهنتون‌ها منع شده‌اند که براساس گزارش‌ها، حدود صدهزار محصل دختر از رفتن به پوهنتون‌ها محروم شده‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA