ads

نارضایتی باشندگان هرات از خدمات مخابراتی و انترنتی

شماری از باشندگان هرات از پائین بودن کیفیت خدمات مخابراتی و انترنتی شکایت داشته و از مسئولان می‌خواهند تا به این مشکل رسیدگی کنند. آنان می‌گویند با وجودی که بهای انترنت سنگین می‌باشد، اما کار کرد آن نسبت به گذشته خیلی ضعیف شده است. در همین حال مسئولان ریاست مخابرات و تکنالوژی هرات می‌گویند که بهای انترنت نسبت به گذشته 40 تا 50 درصد کاهش یافته است.

 نصرالله احمدی
13 جوزا 1402
نارضایتی باشندگان هرات از خدمات مخابراتی و انترنتی

شماری از باشندگان ولایت هرات از پائین بودن کیفیت خدمات انترنتی انتقاد نموده و می‌گویند باوجودی که بهای انترنت سنگین است، اما کارکرد آن نسبت به گذشته ضعیف شده است.

آنان از مسئولان بخش مخابرات می‌خواهند که به این مشکل رسیدگی کرده و بهای بسته‌های انترنتی و مخابراتی را کاهش دهند.

مصباح، یکی از باشندگان هرات در صحبت با کلید می‌گوید که خدمات انترنتی شبکه‌های مخابراتی از چندی به اینسو ضعیف شده است.

“بیشتر از یک ماه می‌شود که سرعت انترنت پائین است. من در اطراف شهر هستم و در آنجا انترنت کار نمی‌دهد. قبلا روزانه کار می‌داد، ولی حال تا ده و یا دوازده بجه شب منتظر می‌نشینیم که انترنت قوی شود.”

عبدالغفار، یکی دیگر از باشندگان هرات بر این باور است که مسئولان از شبکه‌های ارایه دهنده خدمات انترنتی به گونه درست نظارت ندارند.

“شبکه‌های مخابراتی هم از لحاظ خدمات انترنت و هم از لحاظ آنتن‌دهی ضعیف شده است. در جاهایی که در گذشته انترنت شبکه‌های مخابراتی خوب کار می‌کرد، حال اصلا کار نمی‌دهد.”

با این حال مسئولان شماری از شبکه‌های مخابراتی در هرات می‌گویند که آنان در صدد توسعه و ارتقای خدمات مخابراتی هستند.

احمد جاسم بها، مسئول فروشات یکی از شبکه‌های مخابراتی در صحبت با کلید می‌گوید که بهای خدمات انترنتی نسبت به گذشته بهتر شده است.

“بسته‌های انترنت در گذشته بهای زیاد بلندی داشت، تمام مردم نمی‌توانستند از آن استفاده کنند و حال بسته‌های انترنتی شبکه‌های دولتی و  ADSL کاهش پیدا کرده و روز به روز مشترکین شان در حال افزایش است.”

از سویی هم مسئولان در ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت هرات از بهبود خدمات مخابراتی در تمام ولسوالی‌های این ولایت سخن می‌زنند.

خیرالله خیرخواه، رییس این اداره در صحبت با کلید می‌گوید که قیمت بسته‌های انترنتی شبکه‌های مخابراتی نسبت به گذشته 40 تا 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

“قبل از امارت اسلامی یک جی‌بی انترنت از 200 تا 250 افغانی بود، ولی در زمان امارت اسلامی با وجودی‌که رقابت آزاد وجود دارد، تمام شبکه‌های مخابراتی براساس نرخ تعیین شده خدمات انترنتی و مخابراتی عرضه می‌کنند.”

گفتنی است که درحال حاضر به تعداد 17 شرکت از طریق وایرلس و خطی(ADSL) وهمچنان 5 شرکت مخابراتی، خدمات انترنتی در ولایت هرات عرضه می‌کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA