ads

شهروندان خواهان حفاظت ازآبدات تاریخی درهرات

شماری از شهروندان از مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می‌خواهند که در زمینۀ حفاظت و مرمت آثار و آبدات تاریخی توجه جدی داشته باشند. آنان می‌گویند که اگر از این آثار بخوبی حفاظت شود، ریاست اطلاعات و فرهنگ می‌تواند درآمد خوبی از درک گردشگری، جمع‌آوری کند. از سویی هم مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات از مردم و مقامات مرکزی خواهان حمایت شده و می‌گویند که این ریاست تمام تلاش خود را جهت حفظ و مرمت آثار تاریخی خواهد کرد.

مرجان وفا
24 حوت 1401
شهروندان خواهان حفاظت ازآبدات تاریخی درهرات

شماری از باشندگان هرات می‌گویند که آبدات تاریخی در این ولایت درحال تخریب شدن است. آنان از ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت می‌خواهند که در قسمت مرمت و ترمیم این آبادات توجه جدی داشته باشد.

حیدر، یک تن از باشند‌گان این ولایت با تاکید بر محافظت آثار تاریخی از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ، می‌گوید که مردم نیز باید با این ریاست همکار باشند.

“منارهای تاریخی و مسجدجامع بزرگ هرات از جمله آثارهای تاریخی استند که باید ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات در محافظت و مرمت آنان توجه جدی داشته باشد تا گردشگران خارجی بیشتر جلب توجه شوند و این یک منبع خوب عایداتی است.”

میرویس، یک تن دیگر از باشندگان هرات نیز با تاکید برحفاظت و مرمت این آثار، می‌گوید که در این کار باید مردم با مسئولان همکار باشند.

 “این وظیفۀ اساسی اطلاعات و فرهنگ هرات است که آبدات و هویت ملی جامعه را حفظ و حامی پشتیبان ارزش‌های جامعه باشد.”

از سوی دیگر مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گویند که این اداره به طور جدی از آثار و آبدات تاریخی حفاظت می‌کند و از مردم نیز خواهان همکاری است.

زلمی صفا، سرپرست ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید که آثار و آبدات تاریخی هرکشور نشان دهندۀ هویت آن کشور است که باید همگی در حفاظت و نگهداری آن توجه داشته باشند.

او از مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز خواهان همکاری است.

“توقع من از مقامات محلی و مرکزی امارت اسلامی این است که براساس قوانین شرعی، موقوفات خاصی را برای مرمت، به‌سازی و رشد آبدات تاریخی اختصاص بدهند.”

به گفتۀ شهروندان پیش از این نیز تعدادی از آثار تاریخی در هرات، در خطر تخریب کامل قرار داشتند که در  اثر تلاش‌های مردم و همکاری مسئولان مرمت و حفاظت گردیدند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA