ads

تاثیرات منفی کاهش برق وارداتی ایران بر تولیدات فابریکه‌ها در هرات

مسئولان اتاق صنایع و معادن هرات می‌گویند که کاهش برق وارداتی ایران، روند کار  فابریکه‌های شهرک صنعتی این ولایت را مختل کرده و تولیدات آنان را به نصف رسانده است. در همین حال مسئولان شرکت برشنا (برق) در هرات می‌گویند که این شرکت مشکلات ولتاژ پایین برق وارداتی ایران را با قنسولگیری این کشور در هرات شریک کرده است.

 نصرالله احمدی
12 دلو 1401
تاثیرات منفی کاهش برق وارداتی ایران بر تولیدات فابریکه‌ها در هرات

از چندی به این سو ایران به‌دلیل سردی هوا، برق وارداتی خود به ولایت هرات را از 100 میگاوات به 40 میگاوات کاهش داده است.

کاهش برق وارداتی ایران به ولایت هرات باعث شده تا تولیدات فابریکه‌ها در شهرک صنعتی این ولایت کاهش چشم گیری پیدا کند.

مسئولان اتاق صنایع و معادن هرات می‌گویند که کاهش برق در فابریکه‌ها علاوه بر اینکه جریان تولیدات را مختل ساخته، باعث نگرانی سرمایه گذاران نیز شده است.

حمید الله خادم، رئیس اتاق صنایع و معادن هرات در صحبت با کلید گفت که تولیدات فابریکه‌ها به دلیل کاهش برق 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

“فابریکه‌ها در شهرک صنعتی از طرف شب تعطیل می‌باشند و از طرف روز هم تنها 8 ساعت برق دارند. اکثر سرمایه گذاران از کاهش برق شکایت دارند.”

درحال حاضر حدود 300 فابریکه در شهرک صنعتی هرات فعالیت دارند و کاهش برق باعث شده که فعالیت فابریکه‌ها در بیشتر اوقات متوقف باشد.

عبدالسمیع سادات، یکی از فابریکه‌داران در صحبت با کلید گفت که کاهش برق باعث توقف تولیدات وی شده و او نگران است که مشتریانش را از دست بدهد.

“با توقف تولیدات، اجناس پاکستانی و ایرانی در بازارهای هرات افزایش یافته و همچنان کارگران باتجربه مان علاوه بر اینکه بیکار شدند، در حال رفتن به کشورهای همسایه استند.”

از سویی هم فیروز احمد نوری، یکی دیگر از فابریکه داران می‌گوید که از چهار روز به این سو کارخانه‌اش تعطیل است.

“به دلیل کاهش ولتاژ برق، از این ترس که دستگاه‌های مان نسوزد خاموش شان نگهداشتیم. اکنون 50 درصد تولیدات مان کاهش پیدا کرده است.”

با این همه مسئولان ریاست برشنا (برق) در هرات می‌گویند که مشکلات ناشی از کاهش برق وارداتی ایران به این ولایت را با مسئولان قنسولگری این کشور شریک کرده‌اند.

مولوی خیرمحمد معراج، رئیس شرکت برشنا در هرات می‌گوید:”مشکل کاهش برق هرات را با ارسال مکتوبی به قنسولگری ایران شریک ساخته‌ایم. اما آنان می‌گویند که برق هرات را به دلیل مشکلات تخنیکی و سردی هوا در ایران، کاهش داده‌اند.”

رئیس شرکت برشنا در هرات می‌افزاید که تاکنون زمان دقیق بلند رفتن ولتاژ برق ایران به 100 میگاوات در هرات مشخص نشده است.

این در حالیست که مسئولان اتاق صنایع و معادن هرات می‌گویند که مشکلات ناشی از کمبود برق در شهرک صنعتی را با مسئولان اتاق تجارت و شرکت برشنا در مرکز نیز شریک کرده‌اند. اما دیده شود که مقامات مرکزی در این رابطه چه تدابیری را روی دست خواهند گرفت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA