ads

بیش از 700  مورد حادثه ترافیکی در یک ماه در هرات

مسؤلان شفاخانه‌ حوزو‌ی هرات می‌گویند که 709 مورد از حوادث ترافیکی در یک ماه گذشته در این شفاخانه ثبت شده است.

مرجان وفا
11 دلو 1401
بیش از 700  مورد حادثه ترافیکی در یک ماه در هرات

با این وجود آنان می‌گویند که میزان حوادث ترافیکی نسبت به ماه‌های دیگر کاهش یافته است. آنان دلیل این کاهش را در سردی هوا عنوان کرده و می‌گویند که مردم به این دلیل کمتر از وسایل نقلیه استفاده می‌کنند.

داکتر فرهاد افضلی، آمر بخش عاجل شفاخانه‌ جوز‌وی هرات می‌گوید که آمار حوادث ترافیکی در یک ماه اخیر نسبت به ماه‌های دیگر کاهش داشته است.

“ما در ماه قوس سال جاری  ۷۰۹ حادثه‌ ترافیکی داشتیم، اما در ماه جدی به تعداد ۴۰۰ زخمی به دلیل حوادث ترافیکی داشتیم. دلایل مختلفی ازجمله سردی هوا بر کاهش حوادث تاثیر گذار است. چون مردم بیشتر از موتر سکلیت‌های خود استفاده نمی‌کنند.”

از سویی هم شماری از زخمیان حوادث ترافیکی می‌گویند که تمام شهروندان باید در قسمت رانندگی و هنگام عبور از سرک احتیاط کنند تا کدام حادثه‌ای صورت نگیرد.

جمیل، یکی از همراهان مریض است و می‌گوید که برادرش هفت شب در شفاخانه بستری است و داکتران وضعیت وی را وخیم گفته‌اند.

“از سرک می‌خواسته عبور کند، بعد یک موتری آمده و او را زده. فعلا هفت شب است که چشم باز نگرده است. ‌داکتران می‌گویند که وضعیت‌اش وخیم است.”

ربان…..‌ یکی از مریضان تازه به هوش آمده از تمام شهروندان می‌خواهد که هنگام رانندگی و یا عبور از سرک احتیاط کنند. او که چهار مهره کمرش به دلیل حادثه ترافیکی شکسته است، می‌گوید:”باموترسیکلیت آهسته می‌رفتم، اما یک موتر آمد و با موترسیکلیت من برخورد کرد. این باعث شده که چهار مهره کمرم بشکند.”

به گفتۀ مسئولان شفاخانه‌‌ حوز‌وی هرات، بیشترین حوادث ترافیکی به اثر تیزرانی موترسیکلیت‌ها، رانندگی کودکان زیر سن و بی‌احتیاطی هنگام عبور از سرک‌ها صورت می‌گیرد. آنان تاکید دارند که شهرواندان باید توجه خاصی به این موارد داشته باشند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA