ads

توزیع مواد غذایی برای 2200 کارمند دولتی در هرات

یک بنیاد خیریه برای 2200 کارمند ادارات شاروالی، معارف، صحت عامه و ترافیک در هرات، کمک‌های غذایی توزیع کرد. مسئولین این بنیاد می‌گوید که این کمک‌ها با هزینه 2 میلیون افغانی برای افراد فقیر و مستحق ادارات در نظر گرفته شده بود.  مسئولان اداره محلی هرات از توزیع این کمک‌ها استقبال کرده‌اند.

نصرالله احمدی
28 جدی 1401
توزیع مواد غذایی برای 2200 کارمند دولتی در هرات

برای اولین بار برای کارمندان ریاست‌های شاروالی، معارف، صحت عامه و ترافیک هرات کمک‌های غذایی از سوی بنیاد خیریه حبیب‌یار توزیع شد.

این کمک‌ها شامل یک بوری آرد، یک پیپ روغن و یک بوری برنج می‌باشد که با هزینه 2 میلیون افغانی تهیه شده است.

عبدالله محمدی، یکی از اعضای این بنیاد خیره در صحبت با کلید گفت که برای 2200  کارمند نیازمند چهار اداره، کمک‌های غذایی توزیع شده است.

“به تعداد50 هزار بسته کمکی برای افراد مستحق ولایات غرب کشور تخصیص داده شده و امروز برای 2200 نفر توزیع شد.”

وی می‌افزاید که این کمک‌ها بعد از سروی شدن افراد در شهر و ولسوالی‌ها، به دیگر افراد نیازمند نیز توزیع خواهد شد.

در همین حال مسئولان در اداره محلی هرات با ابراز خرسندی می‌گویند که توزیع کمک‌ها سبب رفع بسیاری مشکلات کارمندان خواهد شد.

شیخ نور احمد اسلام‌جار، والی هرات در برنامه توزیع کمک‌ها گفت که با همکاری هم بساط فقر را از این ولایت بر خواهیم چید.

“در بهترین شرایط قرار داریم. اگر ملت و دولت دست به دست هم بدهند، آیندۀ روشن‌تری خواهیم داشت و سایه شوم فقر از سر مردم دور خواهد شد.”

از سویی هم افرادی که کمک‌های غذایی را دریافت کردند از حکومت می‌خواهند که در همکاری با مؤسسات و تجارملی، کمک‌های بیشتر را برای فقرا و مستمندان برساند.

مروارید، یکی از کارمندان معارف هرات در صحبت با کلید از توزیع این کمک‌ها تشکری کرده و گفت:”ماه 5 هزار افغانی معاش می‌گیرم، ولی خرج ما را بسنده نمی‌کند. وقتی کارت‌های کمکی را توزیع کردند، با آنکه چندین بار پیش وکیل منطقه رفتم، ولی برای ما کارت کمک ندادند.”

درعین حال فضل احمد، یکی از کارمندان شاروالی چنین می‌گوید:”با معاش اندک به درستی نمی‌توانیم که حتی کرایه خانه را پرداخت کنیم. اگر کمک‌های بیشتری برای ما بدهند خوشحالتر خواهیم شد.”

گفتنی  است که قرار است این بنیاد خیره خرج یک ماهه 3500 فرد معتاد به مواد مخدر را که اکنون در کمپ‌های ترک اعتیاد بستری استند پرداخت کند.

با آنکه کمک‌های زیادی از سوی مؤسسات خارجی در کشور توزیع می‌گردد، اما شماری از افراد فقیر از توزیع نشدن عادلانه این کمک‌ها ناراض استند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA