ads

کاهش 60 میگاوات برق وارداتی ایران به هرات

مسئولان ریاست برشنا (برق) هرات از کاهش برق وارداتی ایران همزمان با سردی شدید هوا در این ولایت خبر داده و می‌گویند که برق وارداتی ایران به ولایت هرات از 100 میگاوات به 40 میگاوات کاهش پیدا می‌کند. در همین حال مسئولان اتاق صنایع و معادن هرات می‌گویند که کاهش برق باعث ایجاد مشکلات برای مردم در روزهای سرد زمستان خواهد شد.

نصرالله احمدی
20 جدی 1401
کاهش 60 میگاوات برق وارداتی ایران به هرات

مسئولان ریاست برشنا می‌گویند که ایران به دلیل مشکلات فنی در فصل زمستان برق وارداتی خود به هرات را کاهش داده است.

مولوی خیر محمد معراج، رییس شرکت برشنا در هرات در صحبت با کلید گفت :”کارمندان ریاست برشنا با امکانات دست داشته خود آماده ارایه خدمات به مردم استند و همچنان برق نیز براساس تقسم اوقات به گونۀ نوبتی به مردم توزیع خواهد شد.”

رئیس شرکت برشنا اما می‌افزاید که برق وارداتی ایران به ولایت هرات از 100 میگاوات به 40 میگاوات کاهش خواهد یافت.

در همین حال مسئولان اتاق صنایع و معادن هرات می‌افزایند که با کاهش برق در روزهای سرد، شماری از کارخانه‌ها را تعطیل خواهند کرد.

حاجی توریالی غوثی، سرپرست اتاق صنایع و معادن هرات در صحبت با کلید گفت که تنها فابریکه‌هایی که در قسمت تولید مواد غذایی کار می‌کنند فعال خواهند بود.

“در همکاری با ریاست برق هرات، به دلیل کاهش برق، از فابریکه‌داران درخواست خواهد شد تا به جز فابریکه‌های تولید مواد غذایی، مابقی فابریکه‌ها برای مدت دو یا سه روز محدود تولید نداشته باشند.”

به گفتۀ سرپرست اتاق صنایع و معادن این تصمیم به دلیل بوجود آمدن حالت اضطرار و رفع مشکلات مردم از ناحیه برق در روزهای سرد روی دست گرفته‌ شده است.

با این همه شماری از باشنده‌گان هرات از کاهش برق وارداتی ایران به ولایت هرات ابراز نگرانی کرده و می‌گویند که همه ساله و با گرمی و سردی شدید، ایران برق صادراتی خود به این ولایت را کاهش می‌دهد.

همایون احمدی، یکی از باشنده‌گان هرات می‌گوید:”هر موقع که زمستان می‌رسد برق به مراتب نا منظم می شود و بیشتر مواقع برق از صبح تا شب نیست. در شرایط سخت زمستان مردم وسایل گرمایشی به جز وسایل برقی ندارند.”

این در حالیست که مسئولان ریاست برشنا در هرات از مردم خواسته‌اند که در صرفه جویی برق و جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقه در شبکه‌های برق رسانی و تاسیسات عامه با این شرکت همکاری نمایند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA