ads

هیئت امارت اسلامی در تلاش رفع مشکلات برق وارداتی ازبکستان

هیئتی به ریاست سرپرست وزارت انرژی و آب به هدف رفع مشکلات برق وارداتی ازبکستان به آن کشور سفر کرد. مولوي عبداللطیف منصور، سرپرست وزارت انرژی و آب گفته است که با مقامات ازبکستان در مورد جریان برق وارداتی آن کشور صحبت خواهد کرد تا مشکل بی‌برقی در کابل و سایر ولایت‌ها حل گردد.

عبدللطیف سهاک
10 جدی 1401
هیئت امارت اسلامی در تلاش رفع مشکلات برق وارداتی ازبکستان

سرپرست وزارت انرژی و آب در رابطه به این سفرش به ازبکستان گفته است که می‌خواهد در رابطه به قرارداد برق بین افغانستان و ازبکستان با مقامات آن کشور گفت‌وگو کند.

“شما می‌دانیدکه در این اواخر برق وارداتی ازبکستان کم شده و باعث مشکلات بی‌برقی در کابل و سایر ولایت‌ها شده است. می‌خواهیم برای رفع این مشکل با جانب ازبکستان صحبت کنیم تا مشکل حل شود.”

کاهش برق وارداتی ازبکستان در این اواخر  مردم را در کابل پایتخت و دیگر ولایت‌های کشور با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

در همین حال مولوی عبدالحکیم حکمت رییس دریایی ولایت بلخ ویکی از اعضای هیئت می‌گوید:”هیئت افغانی به منظور حل مشکل به ازبکستان می‌رود. امیدواریم مشکل را حل و دوباره وارد کشور شوند.”

از سوی دیگر شماری از باشنده‌گان بلخ از بلند بودن قیمت صرفیه برق شکایت دارند.

سید محمد یزدان پرست، یکی از فعالان فرهنگی بلخ می‌گوید که در قیمت صرفیه برق در بلخ با دیگر ولایت‌ها تفاوت وجود دارد و این عادلانه نیست.

 “بهای یک کیلو وات برق در جوزجان 4.50 افغانی، اما در بلخ 6.25 افغانی است. درحالیکه برق هردو ولایت از یک کیبل است و ضایعات برق در بلخ کمتر است. آرزو دارم در این قسمت توجه صورت گیرد.”

با این حال مسئولان در وزارت انرژی و آب می‌گویند که در آیندۀ نزدیک قیمت برق در تمام ولایت‌های کشور یکسان خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA