ads

توزیع تجهیزات طبی و ادویه برای مراکزصحی ولسوالی‌ها در فاریاب

مسوولین در ریاست صحت عامه ولایت فاریاب از توزیع ۱۰۸ قلم تجهیزات طبی و ادویه مورد ضرورت مراکز صحی در شماری از ولسوالی‌های این ولایت خبر می‌دهند.

آزادبیگ رسولی
1 قوس 1401
توزیع تجهیزات طبی و ادویه برای مراکزصحی ولسوالی‌ها در فاریاب

 آنان می‌گویندکه این تجهیزات طبی که شامل ماشین‌آلات، کیت‌های تشخیصیه و ادویه مورد ضرورت می‌باشند، به منظور بهتر شدن خدمات صحی و در حضور مسوولین صحت عامه و نماینده‌گان ادارات ولایتی توزیع شده است.

داکترعجب خان حمیدی، سرپرست صحت عامه ولایت فاریاب به کلید می‌گوید که این تجهیزات از سالهای قبل به دیپوهای صحت عامه موجود بودند، اما اکنون جمع‌آوری و بنابر ضرورت به مراکز صحی ولسوالی‌ها توزیع شده است.

به گفتهء حمیدی ارزش این تجهیزات بیش از ۶ میلیون افغانی است که برای ۸ ولسوالی داده شده است.

سرپرست صحت عامه فاریاب با تایید مشکلات مراکز صحی در ولسوالی‌ها می‌گوید:”در سال‌های گذشته به دلیل جنگ، کلینیک‌ها ارتقا نیافته است. درحالیکه نفوس ولسوالی‌ها افزایش یافته و نیازمندی‌های مردم بیشتر شده است. طبعا که این کلینیک‌ها نمی‌تواند به تمام مردم خدمات درست عرضه کند. باید تمام کلینیک‌ها در ولسوالی‌ها ارتقا یابد.”

از سوی دیگر داکتر محمد کبیر، مسوول مرکزصحی ولسوالی المار، توزیع این تجهیزات طبی را برای مراکز صحی ولسوالی‌ها مفید می‎‌داند، ولی بر این تجهیرات را کافی نمی‌داند.

“ولسوالی المار حدود ۱۳۰ هزار نفوس دارد، اما یک مرکزصحی جامع در آن ولسوالی وجود دارد. درحالی‌که مریضان از ولسوالی‌های همجوار نیز به آنجا مراجعه می‌کنند.” 

درعین حال داکترعلی محمد، مسوول مرکزصحی ولسوالی گرزیوان نیز با ابراز خرسندی از توزیع تجهیزات طبی برای مراکز صحی ولسوالی‌ها، می‌گویدکه این ولسوالی یکی ازولسوالی‌های دوردست با راه‌های صعب‌العبور بوده که بیش از 200 هزار نفر نفوس دارد که مراجعین مرکز صحی این ولسوالی به شدت با مشکلات کمبود تجهیزات طبی و ادویه روبرو استند.

“وقتی امکانات نباشد، خدمات هم صورت نمی‌گیرد. اگر بخواهیم خدمات بهتر ارائه کنیم، باید امکانات داشته باشیم. کلینیک ما باید ارتقا بیابد و امکانات ما هم بالا برود.”

گفتنی است که باشنده‌گان فاریاب همواره از کمبود دوا٬ تجهیزات طبی و کم توجهی داکتران در این ولایت شکایت داشته و از مسوولان خواهان توجه جدی در بخش عرضه خدمات صحی می‌باشند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA